J
2017
Využití testu nezávislosti pro hodnocení podnikatelského potenciálu studentů ÚPS na VŠTE v Českých Budějovicích
KMECOVÁ, Iveta a Dana SMETANOVÁ
Základní údaje
Originální název
Využití testu nezávislosti pro hodnocení podnikatelského potenciálu studentů ÚPS na VŠTE v Českých Budějovicích
Název anglicky
Using of independence test for evaluation of business preconditions od students of Faculty of Corporate Strategy in ITB in České Budějovice
Vydání
Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2017, 1339-3189
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
Podnikání; podnikatelské potenciál; výchova k podnikavosti
Klíčová slova anglicky
Business; business preconditions; entrepreneurship education
V originále
Evropské zkušenosti ukazují, že formální vzdělávání nenapomáhá podnikání. Cílem našeho příspěvku je upozornit na význam zavádění výchovy k rozvoji podnikatelských dovedností do procesu vzdělávání. V teoretické části načrtáme potřebu inovací vzdělávaní v oblasti podnikání, vedoucí k podpoře výchovy k podnikavosti a rozvoji podnikatelských dovedností. V praktické části se věnujeme vyhodnocení dotazníkového průzkumu na zjišťování podnikatelského potenciálu. Náš příspěvek předkládá výsledky průzkumu, kde respondenty tvořili studenti ÚPS VŠTE v Českých Budějovicích. Na vyhodnocení tří otázek dotazníkového průzkumu byl použit test nezávislosti. Byla zjištěna slabá závislost mezi změnou denní rutiny jako silným motivem pro založení podniku a ochotou věnovat své úspory na založení podniku. Střední závislost mezi ochotou věnovat úspory na založení svého podniku a ochotou pracovat dlouho bez dostatečného spánku. Bylo prokázáno, že změna rutiny jako silná motivace pro založení svého podniku nesouvisí s ochotou pracovat bez dostatečného spánku v případě potřeby.
Anglicky
European experience shows that formal education does not help entrepreneurship. The aim of our contribution is to highlight the importance of introducing education to develop entrepreneurial skills in the education process. In the theoretical part, we will outline the need for innovation in entrepreneurship education, leading to the promotion of entrepreneurship education and the development of entrepreneurial skills. In the practical part, we are evaluating the questionnaire survey for the identification of entrepreneurial potential. Our paper presents the results of the survey, where the respondents were students of the Intstitute of Technology and Business (Faculty of Corporate Stategy) in České Budějovice. The Independence Test was used to evaluate the three questionnaire survey questions. A weak dependence between changing daily routines has been identified as a strong motive for setting up a business and willingness to devote itself to setting up a business. The central dependence between the willingness to spend on setting up your business and the willingness to work long without adequate sleep. It has been shown that changing the routine as a strong motivation for setting up its business is not related to the willingness to work without adequate sleep when needed.
Zobrazeno: 18. 11. 2024 03:23