J 2017

Využití testu nezávislosti pro hodnocení podnikatelského potenciálu studentů ÚPS na VŠTE v Českých Budějovicích

KMECOVÁ, Iveta a Dana SMETANOVÁ

Základní údaje

Originální název

Využití testu nezávislosti pro hodnocení podnikatelského potenciálu studentů ÚPS na VŠTE v Českých Budějovicích

Název anglicky

Using of independence test for evaluation of business preconditions od students of Faculty of Corporate Strategy in ITB in České Budějovice

Vydání

Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2017, 1339-3189

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

Podnikání; podnikatelské potenciál; výchova k podnikavosti

Klíčová slova anglicky

Business; business preconditions; entrepreneurship education
Změněno: 17. 4. 2018 13:27, Mgr. Eva Hynešová

Anotace

V originále

Evropské zkušenosti ukazují, že formální vzdělávání nenapomáhá podnikání. Cílem našeho příspěvku je upozornit na význam zavádění výchovy k rozvoji podnikatelských dovedností do procesu vzdělávání. V teoretické části načrtáme potřebu inovací vzdělávaní v oblasti podnikání, vedoucí k podpoře výchovy k podnikavosti a rozvoji podnikatelských dovedností. V praktické části se věnujeme vyhodnocení dotazníkového průzkumu na zjišťování podnikatelského potenciálu. Náš příspěvek předkládá výsledky průzkumu, kde respondenty tvořili studenti ÚPS VŠTE v Českých Budějovicích. Na vyhodnocení tří otázek dotazníkového průzkumu byl použit test nezávislosti. Byla zjištěna slabá závislost mezi změnou denní rutiny jako silným motivem pro založení podniku a ochotou věnovat své úspory na založení podniku. Střední závislost mezi ochotou věnovat úspory na založení svého podniku a ochotou pracovat dlouho bez dostatečného spánku. Bylo prokázáno, že změna rutiny jako silná motivace pro založení svého podniku nesouvisí s ochotou pracovat bez dostatečného spánku v případě potřeby.

Anglicky

European experience shows that formal education does not help entrepreneurship. The aim of our contribution is to highlight the importance of introducing education to develop entrepreneurial skills in the education process. In the theoretical part, we will outline the need for innovation in entrepreneurship education, leading to the promotion of entrepreneurship education and the development of entrepreneurial skills. In the practical part, we are evaluating the questionnaire survey for the identification of entrepreneurial potential. Our paper presents the results of the survey, where the respondents were students of the Intstitute of Technology and Business (Faculty of Corporate Stategy) in České Budějovice. The Independence Test was used to evaluate the three questionnaire survey questions. A weak dependence between changing daily routines has been identified as a strong motive for setting up a business and willingness to devote itself to setting up a business. The central dependence between the willingness to spend on setting up your business and the willingness to work long without adequate sleep. It has been shown that changing the routine as a strong motivation for setting up its business is not related to the willingness to work without adequate sleep when needed.

Přiložené soubory

Kmecova__Smetanova_1.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru