2017
PREVALENCE OF A CODE OF ETHICS IN THE CZECH REPUBLIC IN RELATION TO COMPANY SIZE AND MARKET ACTIVITY
CAHA, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
PREVALENCE OF A CODE OF ETHICS IN THE CZECH REPUBLIC IN RELATION TO COMPANY SIZE AND MARKET ACTIVITY
Název česky
Rozšíření etického kodexu v České republice ve vztahu velikosti podniku a aktivity trhu
Autoři
Vydání
Acta Oeconomica Universitatis Selye, Komárno, Univerzita J. Selyeho, 2017, 1338-6581
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
etický management; etický kodex; rozšíření; tržní aktivity
Klíčová slova anglicky
ethical management; code of ethics; prevalence; market activity
Změněno: 17. 4. 2018 15:00, Mgr. Eva Hynešová
V originále
A code of ethics is one of the main ethical organizational management tools. Therefore the main objective of this article was to determine, on the basis of the results of the questionnaire survey in 607 Czech companies, whether the presence of a code of ethics in a company depends on the size of a company and its market activities in terms of the area in which it operates. The results of the survey have shown that there is a statistically significant increase in the prevalence of a code of ethics with company size but the increase in the prevalence of a code of ethics is uneven. The next finding was that there is a statistically significant increase in the prevalence of a code of ethics in relation to the increasing market activities of a company (among national, multinational and regional companies). It may therefore be concluded that the increase in the prevalence of a code of ethics according to market activities is demonstrable but not substantial.
Česky
Etický kodex je jedním z hlavních nástrojů etického organizačního řízení. Hlavním cílem tohoto článku bylo zjistit, na základě výsledků dotazníkového šetření v 607 českých společnostech, zda přítomnost etického kodexu v podniku závisí na velikosti podniků a jejich tržních aktivitách ve kterých působí. Výsledky průzkumu ukázaly, že existuje statisticky významný nárůst rozšíření etického kodexu na základě velikosti podniku, ale zvýšení etického kodexu je nerovnoměrné. Dalším zjištěním bylo statisticky významné rozšíření etického kodexu ve vztahu k rostoucím tržním aktivitám společnostem (mezi národními, nadnárodními a regionálními společnostem). Dá se proto dospět k závěru, že zvýšení etického kodexu podle tržních aktivit je prokazatelné, ale není podstatné.