J 2017

PREVALENCE OF A CODE OF ETHICS IN THE CZECH REPUBLIC IN RELATION TO COMPANY SIZE AND MARKET ACTIVITY

CAHA, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

PREVALENCE OF A CODE OF ETHICS IN THE CZECH REPUBLIC IN RELATION TO COMPANY SIZE AND MARKET ACTIVITY

Název česky

Rozšíření etického kodexu v České republice ve vztahu velikosti podniku a aktivity trhu

Autoři

Vydání

Acta Oeconomica Universitatis Selye, Komárno, Univerzita J. Selyeho, 2017, 1338-6581

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

etický management; etický kodex; rozšíření; tržní aktivity

Klíčová slova anglicky

ethical management; code of ethics; prevalence; market activity

Štítky

Změněno: 17. 4. 2018 15:00, Mgr. Eva Hynešová

Anotace

V originále

A code of ethics is one of the main ethical organizational management tools. Therefore the main objective of this article was to determine, on the basis of the results of the questionnaire survey in 607 Czech companies, whether the presence of a code of ethics in a company depends on the size of a company and its market activities in terms of the area in which it operates. The results of the survey have shown that there is a statistically significant increase in the prevalence of a code of ethics with company size but the increase in the prevalence of a code of ethics is uneven. The next finding was that there is a statistically significant increase in the prevalence of a code of ethics in relation to the increasing market activities of a company (among national, multinational and regional companies). It may therefore be concluded that the increase in the prevalence of a code of ethics according to market activities is demonstrable but not substantial.

Česky

Etický kodex je jedním z hlavních nástrojů etického organizačního řízení. Hlavním cílem tohoto článku bylo zjistit, na základě výsledků dotazníkového šetření v 607 českých společnostech, zda přítomnost etického kodexu v podniku závisí na velikosti podniků a jejich tržních aktivitách ve kterých působí. Výsledky průzkumu ukázaly, že existuje statisticky významný nárůst rozšíření etického kodexu na základě velikosti podniku, ale zvýšení etického kodexu je nerovnoměrné. Dalším zjištěním bylo statisticky významné rozšíření etického kodexu ve vztahu k rostoucím tržním aktivitám společnostem (mezi národními, nadnárodními a regionálními společnostem). Dá se proto dospět k závěru, že zvýšení etického kodexu podle tržních aktivit je prokazatelné, ale není podstatné.