2016
Methodological Assessment of Environmental Indicators in Combined Transport in Comparison with Direct Road Freight Transport
LIŽBETIN, Ján, Ondrej STOPKA a František NĚMECZákladní údaje
Originální název
Methodological Assessment of Environmental Indicators in Combined Transport in Comparison with Direct Road Freight Transport
Název česky
Metodologické posouzení environmentálních ukazatelů v kombinované dopravě ve srovnání s přímou silniční nákladní dopravo
Autoři
LIŽBETIN, Ján (703 Slovensko, garant, domácí), Ondrej STOPKA (703 Slovensko, domácí) a František NĚMEC (203 Česká republika, domácí)
Vydání
KAUNAS, LITHUANIA, Transport Means 2016, od s. 151-155, 5 s. 2016
Nakladatel
KAUNAS UNIVERSITY OF TECHNOLOGY PRESS
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
20104 Transport engineering
Stát vydavatele
Litva
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00001086
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISSN
Klíčová slova česky
environmentální ukazatele; emise; energie; silniční doprava; kombinovaná doprava
Klíčová slova anglicky
environmental indicators; emissions; energy; road transport; combined transport
Změněno: 5. 10. 2017 10:09, Mgr. Blanka Mikšíková
V originále
This paper is focused on the selected environmental indicators (emissions production and energy consumption), by which the environmental effectiveness of direct road freight transport and combined transport is assessed. Utilizing the selected environmental indicators, external costs savings when using the combined transport, are calculated. Only the external costs generating from the creation of transport emissions and energy consumption for carrying out the transport are expressed. The practical comparison of the external costs on the particular transportation section is outlined in the final part of this paper.
Česky
Příspěvek je zaměřen na vybrané environmentální ukazatele (produkce emisí a spotřeba energie), kterými se posuzuje efektivita přímé silniční nákladní dopravy a kombinované dopravy z environmentálního hlediska. S využitím vybraných environmentálních ukazatelů se vypočítá úspora externích nákladů při použití kombinované dopravy. Jsou vyjádřeny pouze externí náklady, které vznikají při tvorbě dopravních emisí a spotřeby energie v dopravě. V závěrečné části příspěvku je uvedeno srovnání externích nákladů vyprodukovaných na konkrétní dopravní trase.