2016
DETERMINING THE MOST SUITABLE LAYOUT OF SPACE FOR THE LOADING UNITS’ HANDLING IN THE MARITIME PORT
STOPKA, Ondrej a Rudolf KAMPFZákladní údaje
Originální název
DETERMINING THE MOST SUITABLE LAYOUT OF SPACE FOR THE LOADING UNITS’ HANDLING IN THE MARITIME PORT
Název česky
Stanovení nejvhodnějšího rozvržení prostoru pro manipulaci s přepravními jednotkami v přístavu námořní dopravy
Autoři
STOPKA, Ondrej (703 Slovensko, garant, domácí) a Rudolf KAMPF (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Transport, Vilnius, Vilnius Gediminas Technical University, 2016, 1648-4142
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Litva
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00001052
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
UT WoS
000428175300027
Klíčová slova česky
Námořní přístav; logistika; přepravní jednotka; manipulace; skladování; Metoda AHP
Klíčová slova anglicky
maritime port; logistics; loading unit; handling; warehousing; AHP method
Změněno: 16. 4. 2018 15:11, Mgr. Blanka Mikšíková
V originále
The main advantages of maritime transport are (1) lowest costs, (2) large-scale carriage capacity, (3) carriage of different goods over long distances and (4) the most acceptable mode of transport in the context of the environment. This mode of transport is considered more profitable and more cost-effective than all other transport modes. Modern maritime ports have become the essential nodal components of freight transport networks. This paper is focused on determining the most suitable layout of space for the loading units warehousing and handling in the maritime port using the particular method. In the paper, four types of layout and five criteria were taken into account. Layout of warehousing and handling space can affect the entire transport process and can have a great effect on the economics of enterprises.
Česky
Hlavními výhodami námořní dopravy jsou (1) nejnižší náklady, (2) velko-kapacitní přeprava, (3) přeprava různých druhů zboží na dlouhé vzdálenosti a (4) nejpřijatelnější způsob dopravy v kontextu životního prostředí. Tento způsob dopravy je považován za rentabilnější a nákladově efektivnější než všechny ostatní druhy dopravy. Moderní námořní přístavy se staly základními nodálními součástmi sítí nákladní dopravy. Tento příspěvek je zaměřen na stanovení nejvhodnějšího rozvržení prostoru pro skladování a manipulaci s přepravními jednotkami v námořním přístavu pomocí konkrétní metody. V příspěvku se berou v úvahu čtyři typy uspořádání a pět kritérií. Rozvržení skladového a manipulačního prostoru může ovlivnit celý dopravní proces a může mít velký vliv na ekonomiku podniků.