JAMBAL, Tsolmon and Sarantuya JIGJIDDORJ. Perception of the customer service of Škoda: comparative perspective of car dealers in China and Czech Republic (Vnímání zákaznického servisu firmy Škoda: Srovnávací perspektiva automobilových prodejců v Číně a České republice). In Innovative Economic Symposium 2016: Trade and economic relations between China and Central Europe. China. p. 51-58. ISBN 978-7-5103-1428-5. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Perception of the customer service of Škoda: comparative perspective of car dealers in China and Czech Republic
Authors JAMBAL, Tsolmon and Sarantuya JIGJIDDORJ.
Edition China, Innovative Economic Symposium 2016: Trade and economic relations between China and Central Europe, p. 51-58, 8 pp. 2016.
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher China
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-7-5103-1428-5
Keywords (in Czech) Chování zákazníků; věrnost; kultura; kvalita služeb
Keywords in English Customer behavior; loyalty; culture; quality of service
Tags KEM7
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 24/3/2017 10:16.
Abstract
The service centers providing essential information on the product and services of any organization serves as a face and plays significant role in the purchase decision-making. Moreover, the moment of the truth felt upon entrance is essential and the meeting the demand of the customer is priority for any organization. Thus, organizations should use external review or observation to improve the service quality and to identify the behavior of the customer for further improvements and to increase the profit. The current study was conducted to compare the service, sales and customer behavior at the Škoda official sales branches in Beijing and České Budějovice using qualitative methods and proposed the recommendations for the further improvement.
Abstract (in Czech)
Servisní střediska, která poskytují základní informace o produktu a službách, slouží jako vizitka každé organizace a hrají významnou roli v obchodním rozhodování. Splnění požadavků zákazníka je prioritou pro každou organizaci. Proto by organizace měly použít externí přezkoumání nebo pozorování ke zlepšení kvality služeb, k moderování chování zákazníka s cílem dalšího zlepšení služeb, a tím i zvýšení zisku. Současná studie byla zaměřena na srovnání služeb, prodeje a zákaznického chování oficiálních prodejních poboček podniku Škoda v Pekingu a Českých Budějovicích s využitím kvalitativní metody a návrhem doporučení pro další zlepšení.
PrintDisplayed: 28/3/2024 14:51