WEBEROVÁ, Dagmar and Lenka LIŽBETINOVÁ. Consumer Attitudes towards Brands in Relation to Price. In Khalid S. Soliman. Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: Regional Development to Global Economic Growth. Milan, Italy: International Business Information Management Association (IBIMA). p. 1850-1857. ISBN 978-0-9860419-6-9. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Consumer Attitudes towards Brands in Relation to Price
Name in Czech Postoje spotřebitelů k značkám ve vztahu k ceně
Authors WEBEROVÁ, Dagmar (203 Czech Republic) and Lenka LIŽBETINOVÁ (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution).
Edition Milan, Italy, Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: Regional Development to Global Economic Growth, p. 1850-1857, 8 pp. 2016.
Publisher International Business Information Management Association (IBIMA)
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Italy
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000956
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-0-9860419-6-9
Keywords (in Czech) postoj; značka; price; respondenti
Keywords in English attitude; brand; price; respondents
Tags IF, KCRM6, RIV16, SCOPUS
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 28/2/2017 15:18.
Abstract
The objective of this paper is to evaluate buying behavior and consumer preferences of consumers in the Czech Republic according to the attributes of price and brands. The evaluation is based on data obtained from primary research focused on the behavior and preferences of consumers to brands. In addition, these results are compared with the outcomes of the same oriented research conducted in the Slovak Republic. In the Czech Republic, research was carried out through a questionnaire survey and structured interviews during October and November of 2014. This article provides a more detailed view with respect to specific structures of the Czech consumers.
Abstract (in Czech)
Cílem tohoto příspěvku je zhodnotit nákupní chování a spotřebitelských preferencí spotřebitelů v České republice v souladu s atributy cen a značek. Hodnocení je založeno na údajích získaných z primárního výzkumu zaměřeného na chování a preferencích spotřebitelů ke značkám. Kromě toho jsou tyto výsledky jsou porovnány s výsledky stejného orientovaného výzkumu prováděného ve Slovenské republice. V České republice výzkum probíhal pomocí dotazníkového šetření a řízených rozhovorů v průběhu října a listopadu 2014. Tento článek poskytuje podrobnější pohled s ohledem na specifické struktury českých spotřebitelů.
PrintDisplayed: 28/3/2024 23:57