LIŽBETINOVÁ, Lenka and Dagmar WEBEROVÁ. Managing Attitudes of Consumers towards Brands and Quality. In Khalid S. Soliman. Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: Regional Development to Global Economic Growth. Milan, Italy: Internationa Business Information Management Association. p. 2147-2154. ISBN 978-0-9860419-6-9. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Managing Attitudes of Consumers towards Brands and Quality
Name in Czech Řízení postojů spotŕebitelů vzhledem k značkám a kvalitě
Authors LIŽBETINOVÁ, Lenka (703 Slovakia, belonging to the institution) and Dagmar WEBEROVÁ (203 Czech Republic).
Edition Milan, Italy, Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: Regional Development to Global Economic Growth, p. 2147-2154, 8 pp. 2016.
Publisher Internationa Business Information Management Association
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Italy
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000955
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-0-9860419-6-9
Keywords (in Czech) chování spotřebitelů; spotřebitel; značky; vnímání značky; kvalita
Keywords in English consumer behavior; consumer; brand; brand perception; quality
Tags IF, KCRM6, RIV16, SCOPUS
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 28/2/2017 15:18.
Abstract
The purpose of this article is to evaluate attitudes and preferences of consumers in the Czech Republic in relation to quality perception of domestic and foreign brands. Results presented are compared to the outcomes of a similar research study carried out in the Slovak Republic. In this article, partial outcomes of primary research focused on attitudes and preferences of Czech consumers in relation to attributes, such as price, quality, product information, and preferences of domestic products, are presented. This primary research was conducted in the Czech Republic in the period of October and November of 2014 and respondents were approached via an electronic questionnaire and personal interviews. This article presents a more detailed with respect to specific structures of consumers in the Czech Republic.
Abstract (in Czech)
Účelem tohoto článku je zhodnotit postoje a preference spotřebitelů v České republice ve vztahu ke kvalitě vnímání tuzemských i zahraničních značek. Prezentované výsledky jsou porovnány s výsledky obdobné výzkumné studie prováděné ve Slovenské republice. V tomto článku, dílčí výsledky primárního výzkumu zaměřeného na postoje a preferencí českých spotřebitelů ve vztahu k atributům, jako je cena, kvalita, informace o produktech a preference domácích výrobků, jsou prezentovány. Tento primární výzkum byl proveden v České republice v období října a listopadu 2014 a bylo realizován prostřednictvím elektronického dotazníku a osobních pohovorů. Tento článek představuje detailnější pohled na specifické struktury spotřebitelů v České republice.
PrintDisplayed: 29/3/2024 08:57