D 2014

Application Possibilities of the Stakeholder Circle Methodology in the Marketing Communication of Universities

SLABÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Application Possibilities of the Stakeholder Circle Methodology in the Marketing Communication of Universities

Název česky

Možnosti aplikace Stakeholder Circle Methodology v marketingové komunikaci vysokých škol

Autoři

SLABÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Current Trends in Public Sector Research : proceedings of the 18th international conference, od s. 327-334, 8 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/14:00000944

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-210-6611-3

ISSN

Klíčová slova česky

Urgence; Stakeholder Circle Methodology; vysoká škola; stakeholder; prioritizace

Klíčová slova anglicky

Urgency; Stakeholder Circle Methodology; university; stakeholder; prioritization
Změněno: 20. 2. 2017 14:36, Hana Dlouhá

Anotace

V originále

Stakeholder analysis has become more and more popular during last years. The concept originally created for profit organizations has spread out to other sectors as well as non-profit organizations and tertiary education. This article focuses on the application possibilities of the Stakeholder Circle Methodology in the marketing communication of universities. The first step of the marketing communication strategy represents identification of the target audience. This step corresponds with the first and second step of the Stakeholder Circle Methodology – stakeholder identification and prioritization. This article focuses on the determination of the most important stakeholder groups of public and private universities, their prioritization based on the Stakeholder Circle Methodology and determination of the most urgent stakeholder groups based on the calculation of the Urgency. On the basis of the author’s research that was carried out in the market of tertiary education in the Czech Republic the most important and the most urgent stakeholder groups of private and public universities will be identified and compared differences between answers of respondents from public and private universities.

Česky

Analýza stakeholderů se v posledních letech stává stále více a více populární. Koncept původně vytvořený pro podnikatelské subjekty se postupně rozvinuli i do dalších sektorů, jakož i do neziskových organizací a terciárního vzdělávání. Tento článek se zaměřuje na možnosti aplikace Stakeholder Circle Methodology v marketingové komunikaci vysokých škol. První krok marketingové komunikační strategie představuje identifikaci cílového trhu. Tento krok koresponduje s prvním a druhým krokem zúčastněných Stakeholder Circle Methodology – identifikací a prioritizací stakeholderů. Tento článek se zaměřuje na stanovení nejdůležitějších skupin stakeholderů veřejných a soukromých vysokých škol, jejich řazení podle priorit na základě Stakeholder Circle Methodology a stanovení nejklíčovějších skupin stakeholderů na základě výpočtu parametru Urgency. Na základě výzkumu autorky, který proběhl na trhu terciárního vzdělávání v České republice budou identifikovány nejvýznamnější skupiny soukromých a veřejných vysokých škol a budou komparovány rozdílů mezi odpověďmi respondentů z veřejných a soukromých vysokých škol.