BEČVÁŘOVÁ, Ivana. Terapeutické aktivity při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami (Therapeutic Activites for Children with Special Educational Needs). 1. vydání. Vimperk: ASTERIA centrum vzdělávání, 2016, 159 pp. ISBN 978-80-906241-0-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Terapeutické aktivity při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English) Therapeutic Activites for Children with Special Educational Needs
Authors BEČVÁŘOVÁ, Ivana.
Edition 1. vydání. Vimperk, 159 pp. 2016.
Publisher ASTERIA centrum vzdělávání
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-906241-0-8
Keywords (in Czech) Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami; terapie; informační a komunikační technologie; vizualizace; edukace; Norsko
Keywords in English Child with special educational needs; Information and communications technology (ICT); visualization; education; Norway
Tags KCRM6
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 28/4/2017 08:11.
Abstract
Publikace autorů, vědeckých pracovníků i praktiků, kteří mají vztah k dětem a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a analyzují problematiku společného vzdělávání i podpůrných opatření, tj. terapií, využívání informačních a komunikačních prostředků, vizualizace aj. s perspektivou pomoci lidem se zdravotním postižením, s poruchami učení a chování. Seznamuje čtenáře se specifikou a vývojovými zvláštnostmi dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami i s jejich uplatněním na trhu práce. V publikaci zaznívá rovněž názorová různorodost na inkluzivní vzdělávání a jeho praktický dopad do školního prostředí České republiky, Norska a Slovenska. Srovnání těchto tří vzdělávacích systémů v teoretické i praktické rovině nám poskytuje získat ucelený obraz o problémech vzdělávání dětí i žáků s postižením.
Abstract (in English)
The book that you are holding in your hands right now is a collective monograph written by research scholars and practitioners whose professional pursuits focus on children and pupils with special educational needs and who study the issue of inclusive education and such support measures as therapies, applying information and communication technologies, visualization,etc., with a perspective to enhance learning prospects of people with physical, learning, and behavioral disabilities. The book acquaints the reader with developmental specifics of children and pupils with special educational needs and their labour market prospects. Furthermore, the monograph reflects the diversity of opinion on inclusive education and its impact on the school environment in the Czech Republic, Norway and the Slovak Republic. The comparison of these three education systems on the theoretical as well as on the practical level enables us to gain a better insight into problems related to teaching children with disabilities.
PrintDisplayed: 4/5/2024 08:13