SOLAROVÁ, Petra. Chinese e-shops from the Czech B2C customers’ point of view. In North China University Of Technology. Innovative Economic Symposium 2016: Trade and economic relations between China and Central Europe. China: Neuveden, 2016, p. 1-11, 12 pp. ISBN 978-7-5103-1428-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Chinese e-shops from the Czech B2C customers’ point of view
Name in Czech Čínské e-shopy z pohledu českých B2C zákazníků
Authors SOLAROVÁ, Petra.
Edition China, Innovative Economic Symposium 2016: Trade and economic relations between China and Central Europe, p. 1-11, 12 pp. 2016.
Publisher Neuveden
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher China
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-7-5103-1428-5
Keywords (in Czech) Čínské e-shopy; on-line nakupování; e-commerce; B2C; čeští zákazníci
Keywords in English Chinese e-shops; on-line shopping; e-commerce; B2C; Czech customers
Tags KCRM2
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 16/3/2017 10:26.
Abstract
This paper deals with shopping in B2C Chinese e-shops and it focuses on Czech customers who have already made a purchase there. The aim of this paper is firstly to explore what influences and forms the Czech B2C customers’ point of view on Chinese e-shops, and secondly to identify advantages and disadvantages of buying in these e-shops. For purposes of the first and partially also of the second aim, data were obtained through Internet searching. The found materials were evaluated critically by means of content analysis principles. Besides this, two case studies were created in order to explain particular advantages and disadvantages more complexly.
Abstract (in Czech)
Článek se zabývá nákupy v čínských e-shopech. Zaměřuje se na české zákazníky, kteří již někdy v nějakém čínském e-shopu nakupovali. Cílem článku je nejprve prozkoumat, co ovlivňuje a formuje názor českých zákazníků na čínské e-shopy, a poté identifikovat výhody a nevýhody nakupování v těchto e-shopech. Pro účely prvního a částečně též druhého cíle byla získána data prostřednictvím vyhledávání na internetu. Takto nalezené materiály byly kriticky zhodnoceny za využití principů obsahové analýzy. Kromě toho byly vytvořeny dvě případové studie, které se snaží vysvětlit jednotlivé výhody a nevýhody mnohem komplexněji.
PrintDisplayed: 5/5/2024 03:21