TIŠLEROVÁ, Kamila. Methodological Approaches to Customer Satisfaction Measurement. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 27th International Business Information Management Association Conference - Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2016. Norristown (USA): International Business Information Management Association, IBIMA. p. 880-887. ISBN 978-0-9860419-6-9. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Methodological Approaches to Customer Satisfaction Measurement
Name in Czech Metodické přístupy k měření spokojenosti zákazníků
Authors TIŠLEROVÁ, Kamila (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Norristown (USA), Proceedings of the 27th International Business Information Management Association Conference - Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2016, p. 880-887, 8 pp. 2016.
Publisher International Business Information Management Association, IBIMA
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000807
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-0-9860419-6-9
Keywords (in Czech) spokojenost zákazníka; měření spokojenosti; akademická sféra
Keywords in English customer satisfaction; satisfaction measurement; academic sphere
Tags KCRM1, RIV16, SCOPUS
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 22/9/2016 08:45.
Abstract
This research deals with evaluation of outputs gained by five different methods of quantitative research and they were compared with those outputs gained by individual interviews and moderated discussion. The customer satisfaction methods were adopted for their usage in academic sphere. As all the tools are based on different methodology the final outputs were standardized to a joint base in three clusters (meeting the general satisfaction, willingness to apply for the same university again and the quality of education evaluation). As to results - the Kano model was the closest one to the qualitative research. Because in current time the students satisfaction evaluation creates an obligatory part of university management activity the impact to a proper methodology of students satisfaction measurement should become a very up-to-day item.
Abstract (in Czech)
Tento výzkum řeší vyhodnocení získaných výstupů díky pěti různým metodám kvantitativního výzkumu a tyto získané výstupy byly porovnány s individuálními rozhovory a moderovanou diskuzi. Metody spokojenosti zákazníků byly přijaty pro jejich využití v akademické sféře. Všechny nástroje jsou založeny na odlišné metodice konečných výstupů, které byly standardizovány na společné základně tří skupin (setkání s celkovou spokojeností, ochotou opakované aplikace na univerzitě a kvality hodnocení vzdělávání). Co se týče výsledků - model Kano byl nejblíže ke kvalitativnímu výzkumu. Protože v současné době vyhodnocování spokojenosti studentů má dopad na povinnou součást činnosti managementu univerzity, správná metodika měření spokojenosti studentů by se měla stát velmi každodenní záležitostí.
PrintDisplayed: 19/4/2024 21:43