TIŠLEROVÁ, Kamila. Marketing Strategy for Effective Customer Relationship Management (Marketingová strategie pro efektivní řízení vztahů se zákazníky). In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 27th International Business Information Management Association Conference - Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2016. Norristown (USA): International Business Information Management Association, IBIMA. p. 875-879. ISBN 978-0-9860419-6-9. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Marketing Strategy for Effective Customer Relationship Management
Authors TIŠLEROVÁ, Kamila (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Norristown (USA), Proceedings of the 27th International Business Information Management Association Conference - Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2016, p. 875-879, 5 pp. 2016.
Publisher International Business Information Management Association, IBIMA
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000806
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-0-9860419-6-9
Keywords (in Czech) CRM; marketingová strategie; zákazník; efektivita; konkurenční výhoda
Keywords in English CRM; marketing strategy; customer; efficiency; competitive advantage
Tags KCRM1, RIV16, SCOPUS
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 22/9/2016 08:38.
Abstract
This paper aims to analyse differential approaches to the Customer Relationship Management theory. The main strategies for the CRM concern the customers as the core value to the company. From establishing, developing, finishing and evaluation customer relations, with the help of technology, obtain, analyse and valuably use of the customer information and exchange at the aim of establishing a long-term relationship for profitability and competitive advantage. CRM, in some aspects, takes the customer as business partner and this concept helps the company act more effectively, efficiently and productively. The research question is: what is the proper effective strategy for customer relationship management. Several methodological approaches are examined and applied.
Abstract (in Czech)
Tento článek si klade za cíl analyzovat rozdílné přístupy v teorii Customer Relationship Management. Hlavní strategie pro CRM se týkají zákazníků jako základní hodnoty pro společnost. Vytváření, vývoj, dokončování práce a vyhodnocování vztahů se zákazníky, za pomocí technologie, je cílem získat, analyzovat a cenně používat informace o zákazníkovi a výměny v zájmu vytvoření dlouhodobého vztahu k ziskovosti a konkurenční výhody. CRM, v některých aspektech, bere zákazníka jako obchodního partnera a tento koncept pomáhá jednat společnosti účinněji, efektivněji a produktivněji. Výzkumná otázka zní: co je správná účinná strategie pro řízení vztahů se zákazníky. Vybrané metodologické přístupy jsou zkoumány a aplikovány.
PrintDisplayed: 29/3/2024 15:39