2016
			
	    
	
	
    Methodology for Measuring the Customer Satisfaction with the Logistics Services
STOPKA, Ondrej; Lenka ČERNÁ a Vladislav ZITRICKÝZákladní údaje
Originální název
Methodology for Measuring the Customer Satisfaction with the Logistics Services
	Název česky
Metodika pro měření spokojenosti zákazníků s logistickými službami
	Autoři
STOPKA, Ondrej (703 Slovensko, domácí); Lenka ČERNÁ (703 Slovensko) a Vladislav ZITRICKÝ (703 Slovensko)
			Vydání
 Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2016, 0469-6255
			Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
		Stát vydavatele
Chorvatsko
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000727
		Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
			Klíčová slova česky
logistika; zákazník; metodika; kritéria; hodnocení; měření
		Klíčová slova anglicky
logistics; customer; methodology; criteria; evaluation; measuring
		
				
				Změněno: 2. 9. 2016 10:48, Hana Dlouhá
				
		V originále
The article deals with the proposal of methodology for measuring the customer satisfaction with the logistics services. The methodology reflects mostly the subjective quality evaluation which is based on the directly and indirectly measurable characteristics. Researched characteristics result from the customer feelings, wishes, requirements and the experiences of experts which studied the answers from the questionnaire survey. Answers from the questionnaire survey evaluate the quality of logistics services and the importance of evaluation criteria. Objective quality evaluation is verified by the methods for measuring the customer satisfaction. These methods for determining the weights of selected criteria were verified on the basis of proposed flowchart as well.
				Česky
Článek se zabývá návrhem metodiky pro měření spokojenosti zákazníků s logistickými službami. Metodika odráží především subjektivní hodnocení kvality, které je založeno na přímo a nepřímo měřitelných charakteristikách. Zkoumané charakteristiky vyplývají z pocitů zákazníků, přání, požadavků a zkušeností odborníků, kteří studovali odpovědi z dotazníkového šetření. Odpovědi z dotazníkového šetření hodnotí kvalitu logistických služeb a význam hodnotících kritérií. Objektivní hodnocení kvality je ověřeno pomocí metod používaných pro měření spokojenosti zákazníků. Tyto metody pro stanovení vah vybraných kritérií byly také ověřeny na základě navrhovaného vývojového diagramu.