STOPKA, Ondrej, Lenka ČERNÁ and Vladislav ZITRICKÝ. Methodology for Measuring the Customer Satisfaction with the Logistics Services. Nase More. Dubrovnik: University of Dubrovnik, vol. 63, No 3, p. 189-194. ISSN 0469-6255. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Methodology for Measuring the Customer Satisfaction with the Logistics Services
Name in Czech Metodika pro měření spokojenosti zákazníků s logistickými službami
Authors STOPKA, Ondrej (703 Slovakia, belonging to the institution), Lenka ČERNÁ (703 Slovakia) and Vladislav ZITRICKÝ (703 Slovakia).
Edition Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2016, 0469-6255.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Croatia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000727
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) logistika; zákazník; metodika; kritéria; hodnocení; měření
Keywords in English logistics; customer; methodology; criteria; evaluation; measuring
Tags KDL10, RIV16, SCOPUS
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 2/9/2016 10:48.
Abstract
The article deals with the proposal of methodology for measuring the customer satisfaction with the logistics services. The methodology reflects mostly the subjective quality evaluation which is based on the directly and indirectly measurable characteristics. Researched characteristics result from the customer feelings, wishes, requirements and the experiences of experts which studied the answers from the questionnaire survey. Answers from the questionnaire survey evaluate the quality of logistics services and the importance of evaluation criteria. Objective quality evaluation is verified by the methods for measuring the customer satisfaction. These methods for determining the weights of selected criteria were verified on the basis of proposed flowchart as well.
Abstract (in Czech)
Článek se zabývá návrhem metodiky pro měření spokojenosti zákazníků s logistickými službami. Metodika odráží především subjektivní hodnocení kvality, které je založeno na přímo a nepřímo měřitelných charakteristikách. Zkoumané charakteristiky vyplývají z pocitů zákazníků, přání, požadavků a zkušeností odborníků, kteří studovali odpovědi z dotazníkového šetření. Odpovědi z dotazníkového šetření hodnotí kvalitu logistických služeb a význam hodnotících kritérií. Objektivní hodnocení kvality je ověřeno pomocí metod používaných pro měření spokojenosti zákazníků. Tyto metody pro stanovení vah vybraných kritérií byly také ověřeny na základě navrhovaného vývojového diagramu.
PrintDisplayed: 23/4/2024 10:25