J 2016

EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF MANAGEMENT AT THE NORTH CHINA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY IN BEIJING

KMECOVÁ, Iveta

Základní údaje

Originální název

EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF MANAGEMENT AT THE NORTH CHINA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY IN BEIJING

Název česky

EFEKTIVNOST MANAGEMENTU NA UNIVERZITĚ V ČÍNĚ

Autoři

KMECOVÁ, Iveta (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 1805-8949

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000719

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

kvalita vzdělávacího procesu; efektivita vzdělávacího procesu; vzdělávání; didaktické prostředky; motivační metody; vyučovací metody; učitel; žák

Klíčová slova anglicky

quality of educational process; effeciency of educational process; education; didactic means; motivational methods; teaching methods; teacher; student

Štítky

Změněno: 2. 9. 2016 10:53, Hana Dlouhá

Anotace

V originále

Quality education is the greatest asset for the individual and allows him to successfully integrate into the practical life. Evaluation of the quality of education is therefore justified. Within the paper I present partial results of surveys aimed at identifying the views of staff and students on the quality of the course management. The aim was to determine the attitude and view of teachers, where they see options for the modernization and innovation learning process, as well as to determine student attitudes and opinions towards the level of motivation, motivational techniques, teaching methods, textbooks. The aim was to obtain feedback from the students' perspective. The study was conducted at NCUT in Beijing, China. The conclusion consists of practice recommendations to improve motivation.

Česky

Příspěvek prezentuje dílčí výsledky průzkumu zaměřeného na zjištění názorů učitelů na kvalitu výuky. Cílem bylo zjistit postoj a názor učitelů na motivační techniky, vyučovací metody, kompetence učitelů a využívání inovativních prvků v procesu výuky. Studie byla provedena na NCUT v Pekingu, Čína.