ČEJKA, Jiří. Metody pro efektivní metody vzdělávání studentů technicky zaměřených oborů (Effective Methods of Education for Students). Online. Trendy ve vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, roč. 9, číslo 1, p. 37-42. ISSN 1805-8949. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metody pro efektivní metody vzdělávání studentů technicky zaměřených oborů
Name (in English) Effective Methods of Education for Students
Authors ČEJKA, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 1805-8949.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000711
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) metody výuky; vzdělávání; výuka; student; vysoká škola; učení; přednáška; metoda
Keywords in English teaching methods; education; teaching; student; university; studying; lecture; method
Tags KDL7, RIV16
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 5/9/2016 08:13.
Abstract
Cílem je zjistit efektivnost různých metod výuky používaných pro vzdělávání studentů dopravních oborů na vysokých školách. Výuka a učení jsou dvě rozdílné skutečnosti. Nejlépe vnímaným kritériem pro zjišťování dobrého učení, je množství studentů, kteří se studiu věnují a pravidelně se účastní přednášek či jiných vzdělávacích akcí.
Abstract (in English)
The goal is to determine the effectiveness of various teaching methods used for teaching the university students in the transportation-related fields of study. The teaching and the studying are two different things. The numbers of students who devote themselves to the study and regularly attend the lectures or other educational events are the best perceived criterion to establish the good level of studying.
PrintDisplayed: 24/4/2024 05:35