2016
			
	    
	
	
    Measuring the Resistance of Tires for Passenger Vehicle against the rolling and sliding on Loading Area of the Flatbet Truck when providing the Transport Services
VRÁBEL, Ján; Ondrej STOPKA; Vladimír RIEVAJ; Branislav ŠARKAN; Kristýna PRUŠKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Measuring the Resistance of Tires for Passenger Vehicle against the rolling and sliding on Loading Area of the Flatbet Truck when providing the Transport Services
	Název česky
Měření odporu pneumatik osobního vozidla proti pojíždění a posouvání na ložné ploše valníkového nákladního vozidla při poskytování dopravních služeb
	Autoři
VRÁBEL, Ján (703 Slovensko); Ondrej STOPKA (703 Slovensko, domácí); Vladimír RIEVAJ (703 Slovensko); Branislav ŠARKAN (703 Slovensko); Kristýna PRUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Michalk PHILIP (276 Německo)
			Vydání
 Communications : scientific letters of the University of Žilina, Žilina, The University of Žilina, 2016, 1335-4205
			Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
20104 Transport engineering
		Stát vydavatele
Slovensko
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000694
		Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
			Klíčová slova česky
mechanické odpory vozidla; upevnění; zajištění; nákladní plocha; smykové tření; dynamický součinitel smykového tření
		Klíčová slova anglicky
Mechanical resistances of the vehicle; fixing; securing; loading area; sliding friction; dynamic coefficient of the sliding friction
		Příznaky
Recenzováno
		
				
				Změněno: 29. 8. 2016 11:03, Věra Kostková
				
		V originále
This paper deals with the size of the forces affecting the vehicle during the transportation on a flatbed truck, railway wagon or container. It is necessary to secure the vehicle against these forces properly in order to prevent vehicle´s replacement. The laboratory measurements were performed in order to find out the size of coefficient of friction between the tire and the vehicle´s loading area. During the measurements, vehicle had different gears in order to determine to what extent the size of mechanical resistances affects the fixing and securing the vehicle against its replacement on the loading area. However, this paper does not propose the solution for securing the passenger vehicle on the loading area of a truck, railway wagon or container.
				Česky
Tento článek pojednává o velikosti sil, které působí na vozidlo po dobu jeho přepravy na valníkovém vozidle, případně na železničním voze nebo kontejneru. Proti těmto silám je potřeba vozidlo řádně upevnit, aby nedocházelo k jeho posunutí. V laboratorních podmínkách byly vykonána měření, kterými jsme zjišťovali velikost součinitele tření mezi pneumatikou a ložnou plochou vozidla. Při měřeních byly zařazeny rychlostní stupně, aby bylo možné zjistit, do jaké míry se podílí velikost mechanických odporů na zabezpečení vozidla proti jeho pohybu na ložné ploše. Tento článek není návrhovým řešením upevnění vozidla na ložné ploše automobilu, železničního vozu nebo kontejneru.