J 2016

Effective E-learning applied to foreign language teaching

HRUŠKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Effective E-learning applied to foreign language teaching

Název česky

Efektivita e-learningu ve výuce cizích jazyků

Autoři

HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016, 1805-9112

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000684

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

efektivita; efektivní výuka; e-learning; klasická výuka

Klíčová slova anglicky

efficiency; effective teaching; e-learning; traditional teaching

Štítky

Změněno: 21. 7. 2016 10:42, Věra Kostková

Anotace

V originále

This paper presents the results of comparative research carried out at the Institute of Technology and Business in České Budejovice (ITB) into the foreign language knowledge of students according to different teaching methods. At the Institute, traditional teaching methods (with a real teacher) are applied, supported by the use of information and communication technologies. The research demonstrated that the results from both forms of teaching were comparable, thereby proving that ICT can contribute positively to the development of the professional language skills of students in higher education. The latest technologies have the capacity to influence both the learning environment and the learners themselves, including the way they collect and process information and form new knowledge. If applied appropriately, new technologies can substantially support this process.

Česky

Tento článek prezentuje výsledky srovnávacího výzkumu prováděného na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Komparovány byly odborné znalosti cizího jazyka studentů v závislosti na různých vyučovacích metodách . Na VŠTE je klasická výuka (přímá výuka vedená učitelem) doplňována e-learningem opírajícím se o informační a komunikační technologie. Výzkum prokázal , že výsledky obou výukových metod byly srovnatelné , což dokazuje, že ICT mohou pozitivně přispět k rozvoji odborných jazykových dovedností studentů na vysokých školách. Nejnovější technologie mají schopnost ovlivňovat jak učební prostředí a samotné studenty, tak i způsob, jakým mohou být informace shromažďovány a zpracovávány. Pokud jsou používány vhodně, mohou nové technologie významně ovlivnit výsledek tohoto procesu.