2016
Jazykové vzdělávání zaměstnanců jako důležitý subsystém podnikového vzdělávání
CAHA, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
Jazykové vzdělávání zaměstnanců jako důležitý subsystém podnikového vzdělávání
Název anglicky
Language Training as an Important Subsystem of Corporate Training
Autoři
CAHA, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Praha, Jihočeský kraj v globální ekonomice, od s. 209-222, 14 s. 2016
Nakladatel
SETOUTBOOKS.CZ
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000682
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-86277-82-0
Klíčová slova česky
podnikové vzdělávání; jazyky; subsystém; koncepce
Klíčová slova anglicky
corporate training; languages; subsystem; conception
Změněno: 2. 9. 2016 11:10, Hana Dlouhá
V originále
Cílem této kapitoly je navrhnout všeobecně aplikovatelný model jazykového vzdělávání pro podnikovou sféru. Pevné ukotvení jazykového vzdělávání do systému podnikového vzdělávání je žádoucí i logické, jelikož poptávajícím podnikového jazykového vzdělávání je podnik, nejčastěji prostřednictvím personálního útvaru. Podnik by měl proto mít zpracovanou jasnou koncepci svého jazykového vzdělávání založenou na strategických cílech podniku a kompetenčním modelu pro jednotlivé pracovní pozice. Při zpracování této koncepce se personální útvar neobejde bez určitých specifických znalostí ohledně jazykového vzdělávání všeobecně, včetně související terminologie. Při modelování systému podnikového jazykového vzdělávání budeme rozlišovat tři základní fáze, kterými jsou: identifikace potřeby jazykového vzdělávání v podniku; příprava koncepce jazykového vzdělávání pracovníků; realizace podnikového jazykového kurzu
Anglicky
The aim of this chapter is to propose a generally applicable model for language training in the corporate sector. Anchoring language training into a company´s structural training programme is both desirable and logical. It is after all companies, in particular through their personnel departments, who place demands on the foreign language skills of their employees. It is therefore essential that companies have a clear defined concept and framework for language training based on the strategic goals of the company and the competency models for individual working positions. When developing such a concept, the personnel department requires specific knowledge regarding language education in general, including terminology. When developing models for corporate language training we distinguish three basic phases, namely: identification of the needs for language learning within a company; preparation of the concept of language training for employees; implementation of corporate language courses.