ŠVEC, Roman and Petra SOLAROVÁ. Motivace k cestě jako determinující podmínka úspěšné marketingové komunikace podniků a institucí cestovního ruchu (Motivation for the journey as a determining condition for successful marketing communication of tourism enterprises and institutions). In Jihočeský kraj v globální ekonomice. 1. vydání. Praha: SETOUTBOOKS.CZ. p. 102-114. ISBN 978-80-86277-82-0. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivace k cestě jako determinující podmínka úspěšné marketingové komunikace podniků a institucí cestovního ruchu
Name (in English) Motivation for the journey as a determining condition for successful marketing communication of tourism enterprises and institutions
Authors ŠVEC, Roman (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra SOLAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Praha, Jihočeský kraj v globální ekonomice, p. 102-114, 13 pp. 2016.
Publisher SETOUTBOOKS.CZ
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000675
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-86277-82-0
Keywords (in Czech) atraktivity cestovního ruchu; prvky infrastruktury; Jihočeský kraj
Keywords in English tourism attractiveness; infrastructure for tourism; South Bohemian Region
Tags KCRM5, RIV16
Changed by Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 21/7/2016 11:15.
Abstract
Cílem kapitoly „Motivace k cestě jako determinující podmínka úspěšné marketingové komunikace podniků a institucí cestovního ruchu“ bylo určit, které atraktivity vnímají návštěvníci zkoumaného území jako atraktivní a které z nabízených faktorů jsou podstatné pro pozitivní prožití času stráveného v Jihočeském kraji. Hlavním důvodem pro vytvoření této kapitoly byla skutečnost, že cestovní ruch je ve zkoumané oblasti jednou z důležitých složek příjmů mnoha podniků, ale také kraje, měst a obcí. Základem pro úspěch v cestovním ruchu je vytvoření ucelené nabídky a její účelná marketingová komunikace realizovaná jednak samotnými podniky, ale také dalšími institucemi působícími v oblasti cestovního ruchu.
Abstract (in English)
The aim of the chapter “Motivation for the journey as a determining condition for successful marketing communication of tourism enterprises and institutions” was the identification of attractiveness which visitors consider as interesting for them and also the identification of the offered factor which seem to be essential to the positive experience of time spent in the South Bohemian Region. The main reason for creating this chapter was the fact that tourism is in the surveyed area is one of the important components of the income of many businesses, towns or municipalities. Hence, the basis for success in tourism is to create a comprehensive offering and its effective marketing communication carried out by businesses and other institutions which are active in tourism.
PrintDisplayed: 28/3/2024 16:56