KUČERKA, Daniel. Vyhodnocovanie odborných učebných textov (Evaluation of technical textbooks). In Magda Kotková, René Drtina, Jan Chromý. Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů : autorské články z mezinárodní vědecké konference. Hradec Králové: Katedra technických předmětů Pedagogické fakulty Univerzity Hradce Králové, 2016, p. 65-68. ISBN 978-80-7435-641-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vyhodnocovanie odborných učebných textov
Name in Czech Vyhodnocování odborných učebních textů
Name (in English) Evaluation of technical textbooks
Authors KUČERKA, Daniel.
Edition Hradec Králové, Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů : autorské články z mezinárodní vědecké konference, p. 65-68, 4 pp. 2016.
Publisher Katedra technických předmětů Pedagogické fakulty Univerzity Hradce Králové
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7435-641-4
ISSN 1214-0554
Keywords (in Czech) vyučovací prostředek; učebnice; pedagogický výzkum; statistické metody
Keywords in English teaching means; textbooks; educational research; statistical methods
Tags DOP
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 2/9/2016 10:33.
Abstract
Príspevok uvádza čitateľa do problému tvorby učebných textov a ich vyhodnocovania. Na prvej časti je uvedené miesto učebného textu v sústave materiálnych vyučovacích prostriedkov a podstata jeho tvorby. V druhej časti sú uvedené hodnotiace metódy a popísaná štatistická metóda percentuálneho výpočtu dlhých slov v učebnom texte.
Abstract (in Czech)
Příspěvek uvádí čtenáře do problému tvorby učebních textů a jejich vyhodnocování. Na první části je uvedeno místo učebního textu v soustavě materiálních vyučovacích prostředků a podstata jeho tvorby. Ve druhé části jsou uvedeny hodnotící metody a popsána statistická metoda procentuálního výpočtu dlouhých slov v učebním textu.
Abstract (in English)
The paper presents the reader to the problems of producing textbooks and their evaluation. The first part shows the location of the textbook in the system of teaching material resources and the substance of its creation. The second section presents the evaluation methods and described the statistical method for calculating the percentage of long words in the teaching text.
PrintDisplayed: 10/5/2024 01:37