DECKÝ, Martin, Eva REMIŠOVÁ, Martin MEČÁR, Ladislav BARTUŠKA, Ján LIŽBETIN a Ivan DREVENÝ. In situ Determination of Load Bearing Capacity of Soils on the Airfields. In Marian Drusa, Marian Marschalko, Isik Yilmaz, Andrea Segallini, Anna Maria Ferrero, Martin Bednarik. Procedia Earth and Planetary Science, vol. 15 : The World Multidisciplinary Earth Sciences Symposium, WMESS 2015. Amsterdam: Elsevier. s. 11-18. ISSN 1878-5220. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název In situ Determination of Load Bearing Capacity of Soils on the Airfields
Název česky Stanovení únosnosti podloží in-situ metodami na letištích
Autoři DECKÝ, Martin (703 Slovensko), Eva REMIŠOVÁ (703 Slovensko), Martin MEČÁR (703 Slovensko), Ladislav BARTUŠKA (203 Česká republika, domácí), Ján LIŽBETIN (703 Slovensko, domácí) a Ivan DREVENÝ (703 Slovensko).
Vydání Amsterdam, Procedia Earth and Planetary Science, vol. 15 : The World Multidisciplinary Earth Sciences Symposium, WMESS 2015, od s. 11-18, 8 s. 2015.
Nakladatel Elsevier
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 20101 Civil engineering
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/75081431:_____/15:00000609
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISSN 1878-5220
UT WoS 000370751200002
Klíčová slova česky zemní konstrukce; letištné plochy; in-situ CBR; hodnoty odporů podle Clegga; zhutnění
Klíčová slova anglicky earth structures; airfields; in situ CBR; Clegg impact value; compaction
Štítky IF, KST7, RIV15
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Věra Kostková, učo 6173. Změněno: 15. 4. 2016 14:01.
Anotace
The article presents the results of the earth structures’ bearing capacity evaluation and objectification for airfields by means of CBR (California Bearing Ratio) parameter. In order to quantify actual terrain conditions, in situ testing methods are advancing against laboratory testing. However, the optimal solution is to combine precise laboratory testing with in situ measurements. A correlation between CBR values and moisture content values of the backfilling soil of runway strips from earth structure of Žilina Airport was made within the frame of author's research activities. The CBR tests were performed on the clayey gravel specimens, which were prepared in the test cylinders used for a Proctor modified test. It has been found that the correlation allows determining of the moisture level to meet requirements of the RWY recommended by Aerodrome Design Manual [1]. The newest results of CBR in situ measurements on the aerodrome earth structures are also presented. CBR in situ values were objectified by the CLEGG device WS 32830. This device quantifies the value of rate of compaction from in situ tests based on CIV values (Clegg Impact Value) [2].
Anotace česky
Článek prezentuje výsledky hodnocení únosnosti zemních konstrukcí a objektivizace přistávacích ploch pomocí CBR (kalifornského poměru únosnosti) parametru. Za účelem kvantifikace ve skutečných terénních podmínkách, in situ testovací metody byli zvoleny, které jsou výhodnější oproti laboratorním testům. Avšak optimálním řešením je kombinace přesné laboratorní analýzy s měřením in situ. Korelace byla hledána mezi hodnotami CBR a hodnotami obsahu vlhkosti vzorek zemin získaných z pláne vedle přistávací plochy letiště Žilina, testy byli provedeny v rámci výzkumných aktivit autora. CBR zkoušky byly provedeny na vzorcích jílovitého štěrku, které byly připraveny v testovacích válcích pro Proctor modifikovaný test. Bylo zjištěno, že korelace umožňuje stanovení hodnot vlhkosti, aby splňovaly požadavky na přistávací plochy doporučené Aerodrome Design Manuálem [1]. Nejnovější výsledky CBR měření in situ přímo na letišti jsou také prezentovány v článku. CBR hodnoty in-situ byly objektivizovány zařízením WS Clegg 32830. Tento přístroj vyčísluje hodnotu míry zhutnění z in-situ testů založených na hodnotách CIV (Clegg Impact values) [2].
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 07:05