LUKOSZOVÁ, Xenie, Kateřina UHLÁŘOVÁ and Lukáš POLANECKÝ. Marketing Controlling in Czech Companies. In Pavel Jedlička. Hradec Economic Days. Hradec Králové: University of Hradec Králové. p. 541-548. ISBN 978-80-7435-636-0. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Marketing Controlling in Czech Companies
Name in Czech Marketingová kontrola v českých firmách
Authors LUKOSZOVÁ, Xenie, Kateřina UHLÁŘOVÁ and Lukáš POLANECKÝ.
Edition Hradec Králové, Hradec Economic Days, p. 541-548, 8 pp. 2016.
Publisher University of Hradec Králové
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7435-636-0
ISSN 2464-6067
Keywords (in Czech) marketingové ovládání; středně velká firma; velké společnosti; primární výzkum; marketingové metriky
Keywords in English marketing controlling; medium-sized company; large company; primary research; marketing metrics
Tags KEM7
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 1/3/2017 11:10.
Abstract
The aim of this empirical research was to evaluate the circumstances concerning the use of marketing controlling in practice in medium-sized and large companies with registered offices in the Czech Republic, with a focus on the different roles of marketing controlling, its organizational integration in the business and marketing metrics used for evaluating the effectiveness of marketing activities. The primary survey was conducted via an online questionnaire prepared in advance. For the purposes of the implementation of the empirical investigation a basic set was defined on the basis of registered economic subjects in the Czech Republic. The sample consisted of 400 respondents.
Abstract (in Czech)
Cílem tohoto empirického výzkumu bylo zhodnotit okolnosti týkající se použití marketingového řízení v praxi středních a velkých společností se sídlem v České republice, se zaměřením na různé funkce marketingového řízení, jeho organizační začlenění v podniku a marketingové metriky sloužící pro vyhodnocení efektivity marketingových aktivit. Základní průzkum byl proveden prostřednictvím předem připraveného on-line dotazníku. Pro účely provedení empirického šetření byl základní sobor definován na základě registrovaných ekonomických subjektů v České republice. Vzorek představuje 400 respondentů.
PrintDisplayed: 18/4/2024 15:43