TIŠLEROVÁ, Kamila. Customer-centric Approach in Terms of Online Marketing. In Soliman, KS. 26th International-Business-Information-Management-Association Conference Location. 1. vyd. Norristown (USA): INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA. s. 2730-2738. ISBN 978-0-9860419-5-2. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Customer-centric Approach in Terms of Online Marketing
Název česky Zákaznicky orientovaný přístup v podmínkách online marketingu
Autoři TIŠLEROVÁ, Kamila (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Norristown (USA), 26th International-Business-Information-Management-Association Conference Location, od s. 2730-2738, 9 s. 2015.
Nakladatel INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/75081431:_____/15:00000591
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-0-9860419-5-2
UT WoS 000366872700282
Klíčová slova česky Zákaznicky orientovaný přístup, nakupování na internetu, zákaznické preference, vnímaná hodnota, segmentace
Klíčová slova anglicky Customer-centric approach; Internet shopping; Customers' preferences; Perceived value; Segmentation
Štítky IF, KCRM1, RIV15
Změnil Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 26. 2. 2016 13:56.
Anotace
This paper aims at better understanding of customers and thus, at suggesting the means of better customer-centric approach. It is crucial for each business to create such segments which are sufficiently homogenous to be addressed effectively. Based on empirical judgment and previous author's long-term search, four segments of customers were defined and significant differences among them were proved and outlined. There are two research questions: What is the importance of attributes of customer-centric approach for each segment? What is the biggest divergence in customer-centric attributes perceived by each segment? Large quantitative research was conducted (503 respondents) in order to find out customers' preferences, attitudes and perceived value of offered attributed and thus, means for better customer-centric approach are formulated.
Anotace česky
Tento článek se zabývá problematikou zákaznicky orientovaného přístupu. Pro každý podnik je klíčové, aby si vytvořil dostatečně homogenní segmenty, které může efektivně oslovovat. Na základě výsledků z kvantitativního výzkumu byly formulovány doporučení pro uplatnění zákaznicky orientovaného přístupu.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 06:46