J 2015

The Applicaton of Game Theory to Forecasting Orders

STEHEL, Vojtěch a Marek VOCHOZKA

Základní údaje

Originální název

The Applicaton of Game Theory to Forecasting Orders

Název česky

Využití teorie her při forecastování zakázek

Autoři

STEHEL, Vojtěch (203 Česká republika, garant) a Marek VOCHOZKA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2015, 1805-9112

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/15:00000573

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

Teorie her; forecast; obchod; řízení pracovního kapitálu; controlling

Klíčová slova anglicky

game theory; forecast; trade; working capital management; controlling

Štítky

Změněno: 17. 2. 2016 11:06, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

The article deals with the effort to forecast the development of future sales over a period of several months. The ability to forecast is very important for a company in terms of being able to manage its working capital i.e. cash flow, materials, semiproducts, work in progress, products and receivables, according to the forecast. Forecasting is often very difficult, particularly in a situation when a company enters a new market and has insufficient data over a substantial period of time, in particular when we consider the seasonality of a product or service. The article therefore analyses the possible application of game theory to the forecasting of orders.

Česky

Článek se zabývá forecastingem tržeb, což je snaha předpovědět vývoj tržeb na několik měsíců dopředu. Tato předpověď je pro firmu velmi důležitá, neboť podle této předpovědi musí řídit svůj pracovní kapitál. Zejména se jedná o materiálové zásoby a cash-flow. Často tato předpověď však bývá obtížná zejména v situaci, kdy vstoupí podnik na nový trh a nemá ještě dlouholetá data, ze kterých by bylo možné usoudit jak je produkt, či služba sezónní. Článek tedy analyzuje možnost využití teorie her pro forecasting zakázek.