BARTUŠKA, Ladislav, Ondrej STOPKA and Ján LIŽBETIN. Methodology for Determining the Traffic Volumes on Urban Roads in the Czech Republic. In Transport Means - Proceedings of the 19th International Scientific Conference on Transport Means. 1. vyd. Kaunas (Lithuania): Kaunas University of Technology, 2015, p. 215-218. ISSN 1822-296X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Methodology for Determining the Traffic Volumes on Urban Roads in the Czech Republic
Name in Czech Metodika pro určování objemu provozu na  městských pozemních komunikacích v České republice
Authors BARTUŠKA, Ladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Ondrej STOPKA (703 Slovakia, belonging to the institution) and Ján LIŽBETIN (703 Slovakia, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Kaunas (Lithuania), Transport Means - Proceedings of the 19th International Scientific Conference on Transport Means, p. 215-218, 4 pp. 2015.
Publisher Kaunas University of Technology
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50700 5.7 Social and economic geography
Country of publisher Lithuania
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/15:00000572
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISSN 1822-296X
Keywords (in Czech) objem dopravy; dopravní plánování; AADT; průměrná denní hustota provozu; městské pozemní komunikace; faktory rozšíření
Keywords in English traffic volumes; transportation planning; AADT; average daily traffic; urban roads; expansion factors
Tags KDL6, RIV15, SCOPUS
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 8/2/2016 12:04.
Abstract
This paper discusses the methodology for determination of traffic volumes on roads in the Czech Republic. The current methodology does not reflect some of the specific characters of traffic on urban roads and the unified set of expansion factors to determine the final intensities (and AADT) is used regardless of the specific purposes of individual urban roads. The paper outlines the possibilities for improving the methodology for determining the traffic intensity on these types of urban roads.
Abstract (in Czech)
Tento článek popisuje metodiku pro určování objemu provozu na pozemních komunikacích v České republice. Současná metodika nereflektuje některé ze specifických vlastností dopravy na městských pozemních komunikacích a jednotné sady expanzních faktorů pro stanovení konečné intenzity (a AADT) se používají bez ohledu na konkrétní účely jednotlivých městských komunikací.  Článek nastiňuje možnosti pro zlepšení metodiky pro určování dopravní intenzity na těchto typech městských pozemních komunikací.
PrintDisplayed: 27/4/2024 01:40