TIŠLEROVÁ, Kamila. Marketing strategy of SME´s operating in civil engineering. In Innovative Economic Symposium 2015. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. p. 85-92. ISSN 2464-6369. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Marketing strategy of SME´s operating in civil engineering
Name in Czech Marketinová strategie malých a středních podniků ve stavebnictví
Authors TIŠLEROVÁ, Kamila.
Edition 1. vyd. České Budějovice, Innovative Economic Symposium 2015, p. 85-92, 8 pp. 2015.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISSN 2464-6369
Keywords (in Czech) MSP; Marketingová strategie; Stavebnictví; Konkurenční výhoda; Partnerství; Vzdělání v marketingu; Marketingové dovednosti
Keywords in English SME; Marketing strategy; Civil Engineering; Competition Advantage; Partnering; Education in Marketing; Marketing Competences
Tags KCRM1
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 4/2/2016 10:33.
Abstract
This paper analyses current marketing strategy of selected small enterprises operating in Civil Engineering industry. Attention is paid to their ability to reach a competition advantage, to discover niches and to lead efficient marketing communication. The main objective of this analysis is to find out the weaknesses of their strategies and to identify fields of potential improvement. Survey (both qualitative and quantitative) in the form of deep interviews was carried out – the current approach was confronted with theory, best practices and empirical knowledge of the author. This paper brings both overview of current strategies applied by SME in Civil Engineering and set of recommendations covering the growth of their ability to successfully compete on Civil Engineering markets.
Abstract (in Czech)
Tento příspěvek analyzuje stávající marketingovou strategii vybraných malých a středních podniků působících v oboru stavebnictví. Pozornost je věnována schopnosti podniků dosáhnout konkurenční výhody, odhalení tržní mezery a vedení efektivní marketingové komunikace. Hlavním cílem této analýzy je zjistit slabé stránky strategie těchto podniků a určit oblasti možného zlepšení. Byl proveden kvantitativní i kvalitativní výzkum ve formě hloubkových rozhovorů a stávající přístup byl konfrontován s teorií, nejlepšími zkušenostmi a take s emipirickou znalostí problematiky. Tento příspěvek přináší jak pohled na stávající strategie uplatňované malými a středními podniky, tak i soubor doporučení směřující ke zvyšování jejich schopnosti úspěšně obstát na stavebních trzích.
PrintDisplayed: 18/4/2024 02:12