D 2015

The Analysis of Czech Customers Attitude to Modern Technologies in Retail

KUČERA, Lukáš

Základní údaje

Originální název

The Analysis of Czech Customers Attitude to Modern Technologies in Retail

Název česky

Analýza postoje českých spotřebitelů k moderním technologiím v obchodě

Autoři

KUČERA, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Norristown (USA), 25th International Business Information Management Association Conference - Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2015, od s. 571-583, 13 s. 2015

Nakladatel

International Business Information Management Association, IBIMA

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/15:00000563

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-0-9860419-4-5

UT WoS

000360508700054

Klíčová slova česky

Retailing; zákazníci; moderní technologie; výzkum

Klíčová slova anglicky

Retailing; Customers; Modern technologies; Research

Štítky

Změněno: 16. 2. 2016 14:18, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Modern technologies are currently very important tools for retailers how to increase the effectiveness of processes which take place in retail chains. It is not just retailers who use modern technologies - customers also use these technologies when they make purchases in retail stores. The main aim of this article is to analyse the attitude of Czech customers to these technologies from various aspects. Knowledge of customers' attitudes forms a basic step for retailers to be able to improve the modern technologies perception and also to increase the level of these technologies use. Based on the analysis it can be stated that the customers' attitude to modern technologies is modestly positive regardless the gender, age or other demographic and socioeconomic characteristics. Very interesting is the finding that modern technologies are used more by women and by inhabitants from the larger places of residence.

Česky

Moderní technologie představují v současné době velice důležitý nástroj pro obchodníky ke zvýšení celkové efektivity procesů, které se odehrávají v obchodní jednotce. Nejsou to pouze obchodníci, kdo používá moderní technologie, ale tyto jsou využívány i samotnými zákazníky, kteří v obchodních jednotkách nakupují. Hlavním cílem tohoto článku je analyzovat postoj tuzemských spotřebitelů k těmto technologiím, a to z různých aspektů. Znalost postojů zákazníků je výchozím podkladem pro obchodníky k možném zlepšení technologií směrem ke konečným zákazníkům. Na základě provedené analýzy je zřejmé, že postoj spotřebitelů k moderním technologiím je pozitivní, a to bez ohledu na pohlaví, věk či jiné demografické či socioekonomické otázky. Velice zajímavé je zjištění, že moderní technologie jsou více využívány ženami a obyvateli větších sídelních útvarů.