LUKOSZOVÁ, Xenie and Kateřina UHLÁŘOVÁ. The use of marketing controlling in czech companies. Online. In Problems of employment and labor relations in terms of economic instability. 1. vyd. Montreal: Publishing house BREEZE, 2015. p. 10-29, 30 pp. ISBN 978-617-7214-06-8. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The use of marketing controlling in czech companies
Name in Czech Využití marketingového controllingu v českých podnicích
Authors LUKOSZOVÁ, Xenie and Kateřina UHLÁŘOVÁ
Edition 1. vyd. Montreal, Problems of employment and labor relations in terms of economic instability, p. 10-29, 30 pp. 2015.
Publisher Publishing house BREEZE
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Canada
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-617-7214-06-8
Keywords (in Czech) marketing; controlling; marketingový controlling; marketingový výzkum; metriky
Keywords in English marketing; controlling; marketing controlling; marketing research; metricsntrolling
Tags KEM7
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 7/1/2016 11:23.
Abstract
The preparedness of Czech companies in challenging conditions is systematically being tested in the current global economics crisis. Businesses are being forced to adjust their plans and activities due to the competitive environment in the global market, As a result a number of relatively new tools have appeared that are aimed at improving business performance. Among them is the marketing controlling, which is the start of the process whereby marketing decision-making and management attention is focused on potential problems in case of negative development outcomes in a company´s economic activity. The purpose of this article is to determine the tasks, organization and marketing controlling metrics preferred by the management of medium and large companies with registered offices in the Czech Republic through the conduct of surveys.
Abstract (in Czech)
Připravenost českých podniků je systematicky testována v náročných podmínkách současné globální ekonomické krize. Firmy jsou nuceny upravit své plány a aktivity v důsledku konkurenčního prostředí na světovém trhu, Z tohoto důvodu se objevila řada poměrně nových nástrojů, které jsou zaměřené na zlepšení výkonnosti podniku. Mezi nimi take marketingový controlling, což je začátek procesu, v němž je pozornost marketingového rozhodování a řízení zaměřena na potenciální problémy v případě negativních výsledků vývoje podnikových aktivit. Účelem tohoto článku je stanovit úkoly, organizaci a marketingové controllingové metriky preferované vedením středních a velkých podniků se sídlem v České republice, a to prostřednictvím provedených průzkumů.
PrintDisplayed: 24/4/2024 12:20