STOPKA, Ondrej, Ivana ŠIMKOVÁ and Vladimír KONEČNÝ. The quality of service in the public transport and shipping industry. Online. Nase More. Dubrovnik: University of Dubrovnik, 2015, vol. 62, Special Issue, p. 126-130. ISSN 0469-6255. Available from: https://dx.doi.org/10.17818/NM/2015/SI7. [citováno 2024-04-23]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The quality of service in the public transport and shipping industry
Name in Czech Kvalita služeb ve veřejné dopravě a lodním průmyslu
Authors STOPKA, Ondrej (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Ivana ŠIMKOVÁ (703 Slovakia) and Vladimír KONEČNÝ (703 Slovakia)
Edition Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2015, 0469-6255.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 20104 Transport engineering
Country of publisher Croatia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/15:00000553
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Doi http://dx.doi.org/10.17818/NM/2015/SI7
Keywords (in Czech) systém řízení kvality; veřejná doprava; lodní průmysl; spokojenost; služby
Keywords in English Public transport; Quality management system; Satisfaction; Service; Shipping industry
Tags KDL1, RIV15, SCOPUS
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 1/4/2016 23:33.
Abstract
This paper deals with the quality system in public transport and the shipping industry. The quality in transport is a significant determinant of the demand. It is an important tool for customer retention and it also has effects on the performance and economic results of the organization in the competitive environment. The increasing level of satisfaction must be one of the main objectives of each organization. The purpose of quality standards in public transport and the shipping industry implementation, as well as the example of measuring customer satisfaction in public transport, will be shown in this article. The questionnaire will be used and those results will be compared with the real value (the measurement of quality criteria in real conditions).
Abstract (in Czech)
Tento dokument se zabývá kvalitou systému v osobní dopravě a lodním průmyslu. Kvalita v dopravě je významnou poptávanou položkou. Kvalita je důležitý prostředek pro udržení zákazníků a také má vliv na výkon a ekonomické výsledky organizace v konkurenčním prostředí. Zvyšování spokojenosti musí být jedním z hlavních cílů každé společnosti. V tomto článku je prezentován účel standardů kvality ve veřejné dopravě a implementace lodního průmyslu, stejně tak jako příklad měření spokojenosti zákazníků ve veřejné dopravě. Dotazník bude použit a jeho výsledky budou porovnány s reálnou hodnotou (srovnání kvalitativních kritérií v reálných podmínkách).
PrintDisplayed: 23/4/2024 22:15