D 2015

Perception of the "Cheap Accommodation" in the Youth Tourism Market

NAVRÁTIL, Josef and Roman ŠVEC

Basic information

Original name

Perception of the "Cheap Accommodation" in the Youth Tourism Market

Name in Czech

Vnímání levného ubytování na trhu cestovního ruchu mladých

Authors

NAVRÁTIL, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Roman ŠVEC (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Norristown (USA), 25th International Business Information Management Association Conference - Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2015, p. 944-954, 11 pp. 2015

Publisher

INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/75081431:_____/15:00000546

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-0-9860419-4-5

UT WoS

000360508700096

Keywords (in Czech)

cestovní ruch; mládež; levné ubytování; percepce

Keywords in English

Backpackers; Cheap accommodation; Perception; Youth tourism

Tags

IF, KCRM3, RIV15
Změněno: 15/12/2015 12:04, Mgr. Václav Karas

Abstract

ORIG CZ

V originále

This paper deals with preferences of the segment of the youth tourism (the youth tourism participants are frequently called "backpackers"), more precisely to their preference as for the choice of accommodation when travelling. The aim of the paper is to explore to assess the potential for the supply of cheap accommodation to the segment of young tourists based to their basic attitudes and preferences. The respondents mostly do not primarily look for cheap accommodation. However, when considering their willingness to pay for an overnight stay, they seem to be rather price sensitive. The most considered attributes of cheap accommodation are price and cleanness. More than a half of respondents search cheap accommodation using right the pension as a keyword. There is no significant difference in preferences and attitudes between male and female young tourists, as for the cheap accommodation. A special issue is caused by the character of existing pensions in the Czech Republic issuing from a special definition and classification of such an accommodation facility.

In Czech

Tento článek se zabývá preferencemi segmentu cestovního ruchu mládeže, přesněji jejich preferencemi v oblasti ubytování při jejich cestách. Cílem příspěvku je prozkoumat posoudit potenciál levného ubytování pro segment mladých turistů, založený na jejich základních postojích a preferencích. Z výsledků plyne, že oproti době nedávno minulé tento segment nehledá pouze nejlevnější typy ubytování a za vyšší standard jsou ochotní zaplatit i více peněz, přestože cena je pro ně důležité a z hlediska vnímání lze říci, že tento segment je poměrně citlivý. Za nejdůležitější atributy tohoto typu ubytování jsou respondenty označovány cena a čistota.Základní preference nejsou nijak rozdílné mezi vnímáním mužů a žen .
Displayed: 25/11/2024 18:03