KUČERKA, Daniel, Roman HRMO and Magorzata KOSZEMBAR-WIKLIK. Ergonomics of integrated didactic workplaces. Online. In ANS 2015. 1. vyd. 2015, p. 174-179.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ergonomics of integrated didactic workplaces
Name in Czech Ergonomie integrovaných didaktických pracovišť
Authors KUČERKA, Daniel, Roman HRMO and Magorzata KOSZEMBAR-WIKLIK.
Edition 1. vyd. ANS 2015, p. 174-179, 6 pp. 2015.
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 20301 Mechanical engineering
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) ergonomie; integrované výuky oddělení; oddělení; pracovní prostředí
Keywords in English ergonomics; integrated teaching departmens; departmens; working environment
Tags KSTR3
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 29/10/2015 11:01.
Abstract
The aim of this paper is to introduce the reader to the issue of the ergonomics at the integrated didactic workplaces. In the paper, the authors focus on the ergonomics as a scientific discipline dealing with the regularities of human labour. In the next part of the paper describes the working environment and its importance in the integrated teaching workplaces and the elements and components of the ergonomic system and the factors of the working system are briefly discussed. The final section discusses the aspects of ergonomic design of the teaching departments in terms of the location of the didactic working place, the division of the didactic working place by the type of a task and the number of students and the technical equipment of the integrated workplaces.
Abstract (in Czech)
Cílem tohoto příspěvku je seznámit čtenáře s  otázkou  ergonomie na integrovaných didaktických pracovištích. V článku se autoři zaměřují na ergonomii jako vědní obor zabývající se zákonitosti lidské práce. V další části práce je popsáno pracovní prostředí a jeho význam v integrovaných výukových pracovištích, součástek ergonomického systému a faktorů pracovního systému jsou stručně definována. Závěrečná část se zabývá aspekty ergonomického designu výukových útvarů,  pokud jde o umístění a rozdělení didaktického pracovní místa podle typu úkolu, počtu studentů a technického vybavení integrovaných pracovišť.
PrintDisplayed: 11/5/2024 12:37