ŠULISTOVÁ, Jindřiška. On dynamics of teaching large groups. Auspicia. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s., vol. 12, No 2, p. 14-20. ISSN 1214-4967. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name On dynamics of teaching large groups
Name in Czech O dynamice velkých skupin ve výuce
Authors ŠULISTOVÁ, Jindřiška (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Auspicia, České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s. 2015, 1214-4967.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/15:00000537
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) velké skupiny; dynamika; studující; vyučující; prostředí
Keywords in English large class; dynamics; learner; educator; environment
Tags KCJ4, RIV15
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 15/10/2015 15:13.
Abstract
This paper deals with the dynamics in large classes. Class size is a continuing subject of discussion in the educational sector. Although there have been changes in the educational systém, unfortunately, it still has to deal with certain issues. These issues include financial difficulties, as well as a lack of time, a shortage of qualified staff, and the lack of premises in order, to conduct the teaching. These factors influence the way of teaching and the learning process, the dynamics within a class, and the attitudes of students and educators to each other and their environment. This article focuses on the dynamics of large classes as a means of creating a learner-supported environment.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se zabývá dynamikou ve velkých třídách. Počet žáků ve třídě je předmětem diskusí ve vzdělávacím sektoru. I když došlo ke změnám ve vzdělávácím systému, bohužel se musí vypořádat s určitými problémy, jako jsou finanční potíže, stejně tak nedostatek času, nedostatek kvalifikovaného personálu, nebo vzdělávací instituce nedisponují dostatečným množstvím učeben. To vše ovlivňuje výuku a učení samotné, dynamiku ve třídě, vztah vyučujících a studujících a životní klima. Příspěvek se zaměřuje na dynamiku velkých skupin jako prostředek pro vytvoření podněcujícího prostředí.
PrintDisplayed: 20/4/2024 10:56