Kontaktmittel und stilistische Figuren in den Schlagzeilen der Boulevardpresse
ŠARLINGROVÁ, Jana. Kontaktmittel und stilistische Figuren in den Schlagzeilen der Boulevardpresse. Auspicia. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s., roč. 12, č. 2, s. 64-69. ISSN 1214-4967. 2015. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Kontaktmittel und stilistische Figuren in den Schlagzeilen der Boulevardpresse |
Název česky | Kontaktové prostředky a stilistické figury v titulcích bulvárního tisku |
Název anglicky | Phrases in tabloid press headlines |
Autoři | ŠARLINGROVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Auspicia, České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s. 2015, 1214-4967. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 60200 6.2 Languages and Literature |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/75081431:_____/15:00000531 |
Organizační jednotka | Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích |
Klíčová slova česky | kontaktové prostředky; bulvár; titulky; persvaze |
Klíčová slova anglicky | phrases to contact a reader; tabloid press; headlines; persvasion |
Štítky | KCJ2, RIV15 |
Změnil | Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 14. 10. 2015 11:49. |
Anotace |
---|
Dieser Beitrag orientiert sich an den Sprachmitteln, die in den Schlagzeilen der deutschen Boulevardpresse BILD verwendet werden. Aufgrund der ausgesuchten Artikel aus dem Sportgebiet wurde der Korpus geschaffen, der mehr als 400 Schlagzeilen umfasst. Wir haben versucht, die Ausdrucksmittel zu erfassen, die zur Anknüpfung des Kontakts mit dem Leser und zur Erhöhung, bzw. zur Festigung seines Interesses dienen. Wir haben vor allem darauf aufmerksam gemacht, wie die Sprachmittel zur Realisierung der persuasiven Funktion beitragen und wodurch ihre Auswahl in den Schlagzeilen der Boulevardpresse beschränkt wird. |
Anotace česky |
---|
Tento příspěvek se zaměřuje na jazykové prostředky, které jsou užívané v titulcích německého bulvárního tisku BILD. Na základě vyhledaných článků pocházejících výhradně z oblasti sportu byl vytvořen korpus obsahující více než 400 titulků. Po následné analýze tohoto korpusu jsme se pokusili postihnout výrazové prostředky, které slouží k navázání kontaktu se čtenářem a zvýšení, popř. upevnění jeho zájmu. Pozornost byla věnována především způsobům, jakými jazykové prostředky přispívají k realizaci persvazivní funkce a čím je jejich výběr v titulcích bulvárního tisku limitován. |
Anotace anglicky |
---|
This contribution focuses on ways of expression used in the tabloid ""BILD"" headlines. After we had collected a number of articles originating in the field of sport only, we have created a corpus containing more than 400 headlines. While we were analysing this corpus, we tried to capture the expressions and phrases that establish the contact with readers, and the expressions and phrases that intensify their interest. We paid the attention to the ways of using the phrases to support the realization of persvasive function, and the things that limit the range of expressions and phrases used in tabloid headlines. |
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 22:28