JANOUŠKOVÁ, Jitka. Využití mezijazykového vlivu při osvojování francouzského jazyka (The use of cross-linguistic influence in the acquisition of French). Auspicia. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s., 2015, roč. 12, No 2, p. 91-101. ISSN 1214-4967.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití mezijazykového vlivu při osvojování francouzského jazyka
Name (in English) The use of cross-linguistic influence in the acquisition of French
Authors JANOUŠKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Auspicia, České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s. 2015, 1214-4967.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/15:00000529
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) mezijazykový vliv; faktor; francouzský jazyk; chyba; výuka
Keywords in English cross-linguistic influence; factor; French language; error; teaching
Tags KCJ8, RIV15
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 14/10/2015 11:30.
Abstract
Příspěvek se nejprve věnuje faktorům, které ovlivňují mezijazykový vliv. Dále zkoumá výsledky výzkumů týkajících se mezijazykového vlivu při studiu francouzštiny v českém školním prostředí. Zde jsou shrnuty oblasti, kde lze předpokládat vznik tohoto vlivu, a přístupy učitelů i studentů k otázce jeho potenciálního využití a je proveden krátký výzkum ve vysokoškolském prostředí. Závěrem jsou shrnuty kroky, jež by bylo vhodné učinit s cílem zlepšit využívání mezijazykového vlivu při výuce.
Abstract (in English)
The paper first deals with factors that affect cross-linguistic influence. Further, it examines the results of researches concerning the cross-linguistic influence within the acquisition of French in the Czech school environment. Here, it summarizes the areas where the emergence of this influence might be expected, and also the approaches of teachers and students towards the issue of its potential use, and a short research in the university field is done. Finally, the paper  summarizes the steps to be taken with the aim of improving the use of the cross-lingusitic influence within the teaching.
PrintDisplayed: 24/4/2024 18:40