2015
			
	    
	
	
    The Evaluation of Internal Communication Flows of Companies
LIŽBETINOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
The Evaluation of Internal Communication Flows of Companies
	Název česky
Hodnocení interních komunikačních toků v podniku
	Autoři
LIŽBETINOVÁ, Lenka (703 Slovensko, garant, domácí)
			Vydání
 Logos polytechnikos, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2015, 1804-3682
			Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
50600 5.6 Political science
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Kód RIV
RIV/75081431:_____/15:00000525
		Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
			Klíčová slova česky
interní komunikace; hodnocení komunikačních toků; skladba komunikačních nástrojů
		Klíčová slova anglicky
internal communication; evaluation of communication flows; communication tool kit
		
				
				Změněno: 1. 4. 2016 23:10, Mgr. Václav Karas
				
		V originále
The paper deals with the evaluation of internal communication in company. Functional communication system is a competitive advantage because it increases the flexibility of the company and its customer service. Communication audits are conducted in various ways in practice. However, the sticking point is to collect data in a form to allow set firm conclusions and providing possibilities for their optimization either. Therefore, it is necessary to correctly define the relevant requirements for measuring and subsequent evaluation of the data obtained on the communication flows. These data can then be further analysed and processed for example, through statistical methods. Proposal requirements in article is elaborated on the analysis of current approaches to given issue in the Czech Republic and abroad, logical deduction, as well as comparisons with quality requirements by the standards of ISO 9000.
				Česky
Příspěvek se zabývá hodnocením interní komunikace podniku. Funkční komunikační systém představuje konkurenční výhodu, protože zvyšuje flexibilitu společnosti a její zákaznický servis. V praxi jsou komunikační audity prováděny různými způsoby. Nicméně, problematickým bodem je získávání údajů v takové formě, aby z nich bylo možné vyvodit jednoznačné závěry a zároveň poskytovaly prostor pro jejich optimalizaci. Z tohoto důvodu je nutné, správně vymezit příslušné požadavky na měření a následné hodnocení získaných údajů o komunikačních tocích. Tyto údaje pak lze dále analyzovat a zpracovávat např. prostřednictvím statisticko-matematických metod. Návrh požadavků je v článku vypracován na základě analýzy současných přístupů v dané problematice v ČR a v zahraničí, logické dedukce, jakož i komparace s požadavky na kvalitu ve smyslu norem řady ISO 9000.