DOBIÁŠ, Václav. Vznik digitálního rozdělení. Trendy ve vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, vol. 8, č. 1, s. 38-43. ISSN 1805-8949. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vznik digitálního rozdělení
Název anglicky Arising of digital divide
Autoři DOBIÁŠ, Václav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 1805-8949.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/75081431:_____/15:00000518
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky digitální rozdělení; dosažené vzdělání rodičů; digitální gramotnost; ICILS 2013
Klíčová slova anglicky digital divide; parental educational level; digital literacy; ICILS 2013
Štítky KPV3, RIV15
Změnil Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 21. 9. 2015 11:54.
Anotace
Příspěvek předkládá první analýzu dat českých žáků získaných z mezinárodního šetření ICILS 2013. Hlavním cílem článku je poodhalit důvody vzniku druhé formy digitálního rozdělení v České republice. Výsledky dotazníkového šetření z ICILS 2013 jsou zpracovány formou kontingenčních tabulek. Mezi hlavní zjištění patří: Žáci se počítačové aktivity vedoucí k zábavě učí hlavně sami (facebook, on-line hry apod.). Rodiče s vyšším dosaženým vzděláním učí své děti více práci na počítači, díky čemuž mají lépe socioekonomicky situovaní žáci vyšší šanci, že budou znát základní pracovní počítačové aktivity ještě před započetím výuky informatiky
Anotace anglicky
The article presents analysis of the international survey ICILS 2013. The main aim of this article is to reveal reasons of rise second level digital divide in the Czech Republic. Results of the questionnaire part of survey ICILS 2013 are presented in the form of contingency tables. The main findings is: Students learn themselves leisure computer activities. At activities leading to work with computers, parents with higher educational attainment more teach their children these activities, so better socioeconomically situated students have higher chance to know the basics working computer activities before starting the learning ICT at school.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 00:42