SOMR, Miroslav and Lenka HRUŠKOVÁ. Herbart’s Philosophy of Pedagogy and Educational Teaching. Studia Edukacyjne. Poznaň: Adam Mickiewicz University Press, 2014, roč. 43, p. 413-429. ISSN 1233-6688. Available from: https://dx.doi.org/10.14746/se.2014.33.21.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Herbart’s Philosophy of Pedagogy and Educational Teaching
Authors SOMR, Miroslav and Lenka HRUŠKOVÁ.
Edition Studia Edukacyjne, Poznaň, Adam Mickiewicz University Press, 2014, 1233-6688.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Doi http://dx.doi.org/10.14746/se.2014.33.21
Keywords (in Czech) standardizace; vzdělávací třídy; filozofie vzdělávání; Národní Herbartova společnost
Keywords in English standardization; educational classes; awakening interest; philosophy of education; National Herbart Society
Tags KEM8
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 20/8/2015 11:04.
Abstract
Herbart’s scientific educational theory pointed to the fact that the application of pedagogical ideas in educational practices would brought a guaranteed outcome with a regular, mathematical precision. Herbart he was personally aware that this system contains the danger of formalism and unilateral intellectualism and therefore he endeavored, in theory, to overcome the concept of educational learning. This emphasis, however, was neglected by his pupils and followers.
Abstract (in Czech)
Abstrakt: Herbartova vědecká teorie vzdělání poukázala na fakt, že aplikace pedagogických ideí ve vzdělávací praxi přinášela spolehlivě garantovaný výstup a to až s matematickou přesností. Herbart si byl osobně vědom, že tento systém obsahuje nebezpečí formalismu a unilaterálního intelektualismu, a z tohoto důvodu se snažil, teoreticky překlenout koncept vzdělávacího učení. Nicméně, tento důraz byl jeho žáky a následovníky opomenut.
PrintDisplayed: 13/5/2024 19:42