DOBIÁŠ, Václav. Digitální gramotnost sociálněvyloučených adolescentů. In Information and Communication Technology in Education : sborník příspěvků. 1. vyd. Ostrava: Univesity of Ostrava. s. 4-21. ISBN 978-80-7464-667-6. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Digitální gramotnost sociálněvyloučených adolescentů
Název anglicky Digital literacy of socially excluded adolescents
Autoři DOBIÁŠ, Václav.
Vydání 1. vyd. Ostrava, Information and Communication Technology in Education : sborník příspěvků, od s. 4-21, 18 s. 2014.
Nakladatel Univesity of Ostrava
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-80-7464-667-6
Klíčová slova česky Digitální rozdělení; digitální gramotnost; romská menšina; internet; sociální vyloučení
Klíčová slova anglicky Digital divide; digital literacy; Roma community; internet; social exclusion
Štítky KPV3
Změnil Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 23. 2. 2015 11:02.
Anotace
"Příspěvek shrnuje autorovy dosavadní výsledky práce. Detailně je popsán návrh výzkumu, a také jsou zde rozebrána teoretická východiska vedoucí k realizaci výzkumu. V praktické části jsou porovnány možnosti přístupu k digitální technice, druhy volnočasových aktivit na digitální technice a dovednosti práce s digitální technikou mezi romským adolescenty a jejich majoritními vrstevníky. Hlavní zjištění: Pomalejší nástup nových trendů digitálních technologií u vyloučených komunit a jejich nižší dovednost práce s internetem. "
Anotace anglicky
"The paper summarizes the author of the work. Describes in detail the research proposal, with theoretical basis leading to the realization of research in the practical section on comparing digital literacy marginalized adolescents ended elementary school and the majority of adolescents ended elementary school shown major differences in access to digital technology, among them Main findings: Slower emergence of new trends in digital technology excluded communities and their lower ability to work with the Internet."
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 13:25