D 2014

Hodnotenie kvality výučby s využitím didaktickej techniky VUR zameraním na využívanie interaktívnej tabule v rámci výučby

KMECOVÁ, Iveta

Basic information

Original name

Hodnotenie kvality výučby s využitím didaktickej techniky VUR zameraním na využívanie interaktívnej tabule v rámci výučby

Name in Czech

Hodnocení kvality výuky s využitím didaktické techniky so zaměřením na využívání interaktivní tabule v rámci výuky

Name (in English)

Evaluation of the teaching quality using educational technology focused on the use of interactive whiteboards in the classroom

Authors

KMECOVÁ, Iveta

Edition

1. vyd. Dubnica nad Váhom, Schola 2014 : zborník príspevkov, p. 201-211, 11 pp. 2014

Publisher

Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom

Other information

Language

Slovak

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-89732-15-9

Keywords (in Czech)

didaktická technika; interaktivní tabule; kvalita; výuka

Keywords in English

didactic techniques; interactive whiteboard; quality; educational process
Changed: 17/2/2015 10:35, Mgr. Václav Karas

Abstract

ORIG CZ EN

V originále

Príspevok je venovaný problematike práce s interaktívnou tabuľou pri vyučovaní. Učiteľova počítačová gramotnosť je kľúčová pre úspešné ovládanie tabule a tým aj pre schopnosť zaujať a aktívne zapojiť žiaka do procesu výučby. Predmetom skúmania bol predovšetkým komponenta účel použitia interaktívnej tabule v rámci výučby.

In Czech

Příspěvek je věnován problematice práce s interaktivní tabulí při vyučování. Učitelova počítačová gramotnost je klíčová pro úspěšné ovládání tabule a tím i pro schopnost zaujmout a aktivně zapojit žáka do procesu výuky. Předmětem zkoumání byl především komponenta účel použití interaktivní tabule v rámci výuky.

In English

This paper is devoted for the work with interactive whiteboards in the classroom. Teacheŕ s computer literacy is key for successful control board and thus also for the ability to engage and active involvement of pupils in the learning process. The subject of research was primarily intended for the use of the interactive whiteboard in the classsroom.
Displayed: 8/5/2025 13:00