ŠTARCHOŇ, Peter and Dagmar WEBEROVÁ. Rodová príslušnosť a postoje slovenských spotrebiteľov voči značke (Gender and Attitudes of Slovak Consumers towards the Brand). Marketing Science and inspirations. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, roč. 9, No 4, p. 36-42. ISSN 1338-7944. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rodová príslušnosť a postoje slovenských spotrebiteľov voči značke
Name in Czech Rodová příslušnost a postoje slovenských spotřebitelů vůči značce
Name (in English) Gender and Attitudes of Slovak Consumers towards the Brand
Authors ŠTARCHOŇ, Peter and Dagmar WEBEROVÁ.
Edition Marketing Science and inspirations, Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislave, 2014, 1338-7944.
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) rod, slovenští spotřebitelé, značka, krajina původu
Keywords in English gender; Slovak consumers; brand; country of origin
Tags KCRM1
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 10/2/2015 15:03.
Abstract
Príspevok je zameraný na vybrané výsledky reprezentatívneho výskumu s akcentom na vzťah rodovej príslušnosti a postojov slovenských zákazníkov voči značke. Rôznorodosť, či príbuznosť preferencií a postojov voči značkám, krajine ich pôvodu, ako aj krajine pôvodu vybraných kategórií produktov je sledovaná na základe rodových rozdielov, pričom sa vychádza z predpokladu, že pohlavie zohráva - okrem iných demografických charakteristík - jednu z kľúčových rolí v utváraní postojov voči značkám, má vplyv na nákupný rozhodovací proces spotrebiteľov, ako aj ich správanie.
Abstract (in Czech)
Příspěvek je zaměřen na vybrané výsledky reprezentativního výzkumu s akcentem na vztah pohlaví a postojů slovenských zákazníků vůči značce. Různorodost, anebo příbuznost preferencí a postojů vůči značkám, jejich zemi původu, jakož i zemi původu vybraných kategorií produktů je sledována na základě genderových rozdílů, přičemž se vychází z předpokladu, že pohlaví hraje - kromě jiných demografických charakteristik - jednu z klíčových rolí v utváření postojů vůči značkám, má vliv na nákupní rozhodovací proces spotřebitele, jakož i jejich chování.
Abstract (in English)
The paper is focused on selected results of a representative research with emphasis on the relationship of gender and attitudes of Slovak consumers towards the brand. Diversity and affinity preferences and attitudes towards brands, their country of origin and the country of origin of selected product categories is monitored on the basis of gender differences, with the assumption that gender plays - among other demographic characteristics - one of the key roles in shaping attitudes towards the brands, it has an impact on consumer buying decision process, as well as their behavior.
PrintDisplayed: 29/3/2024 15:05