JANOUŠKOVÁ, Jitka and Zdeněk CAHA. French for the Economists at the ITB in České Budějovice: review. In MMK 2014 : sborník příspěvků. 1. vyd. Hradec Králové: Magnanimitas, 2014, p. 1878-1881. ISBN 978-80-87952-07-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name French for the Economists at the ITB in České Budějovice: review
Name in Czech Francouzský jazyk pro ekonomy na VŠTE v Českých Budějovicích: přehled
Authors JANOUŠKOVÁ, Jitka and Zdeněk CAHA.
Edition 1. vyd. Hradec Králové, MMK 2014 : sborník příspěvků, p. 1878-1881, 4 pp. 2014.
Publisher Magnanimitas
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-87952-07-8
Keywords (in Czech) francouzština; výuka; organizace; obsah; inovace
Keywords in English French; teaching; organization; content; innovation
Tags KCJ8
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 9/2/2015 08:01.
Abstract
The objective of the paper is to review the setting of the subject French for the Economists which is taught at the ITB. We will go through the objectives and content of the course, subsequently we will review the organizational forms, the choice of the teaching materials and also the teaching methods. Further, the paper deals with the testing and assessment tools. On the basis of our experience of the academic year 2013/2014 we will assess the outcomes of the current subject setting and identify the areas that should be targeted in order to promote the level of foreign language teaching at the ITB.
Abstract (in Czech)
Cílem předkládaného článku je přezkoumat nastavení předmětu Francouzský jazyk pro ekonomy, jenž je vyučován na VŠTE. Projdeme cíle a obsah výuky, posléze zrevidujeme organizační formy výuky, výběr učebních materiálů a také výukové metody. Dále se též budeme zabývat testováním a hodnocením výstupů výuky. Na základě zkušeností z akademického roku 2013/2014 zhodnotíme výsledky aktuálního nastavení předmětu a vytyčíme oblasti, na které by bylo vhodné se zaměřit v souvislosti se zlepšováním úrovně výuky cizích jazyků na VŠTE.
PrintDisplayed: 3/5/2024 01:04