2014
Rámy jízdních kol
PEČMAN, Jan, Rudolf KAMPF a Ladislav BARTUŠKAZákladní údaje
Originální název
Rámy jízdních kol
Název anglicky
Frames for cycles
Autoři
PEČMAN, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Rudolf KAMPF (203 Česká republika, domácí) a Ladislav BARTUŠKA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Výsledky s právní ochranou
Obor
20301 Mechanical engineering
Stát vydavatele
Španělsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/14:00000430
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
hybridní bicykl; rám; konstrukce a vybavení
Klíčová slova anglicky
hybrid bicycle; bicycle frame; construction and equipment
Štítky
Změněno: 5. 12. 2014 11:43, Mgr. Václav Karas
V originále
Výsledek segmentace trhu vyspecifikoval na jízdní kolo následující požadavky. Potenciální uživatel je muž ve věku kolem 25 let s bydlištěm ve městě, využití bicyklu pro jízdu ve městě a na sportovně-rekreační účely, akceptovaná cena se pohybuje mezi 7000 – 15000 Kč, součástí bicyklu by měl být menší úložný prostor a ke standardnímu vybavení bicyklu mají patřit blatníky a osvětlení. Z toho vyplývá, že navrhovaný bicykl patří do kategorie tzv. hybridních bicyklů, které svou konstrukcí a vybavením nespadají do definovaných kategorií (MTB, trekking …), nýbrž vlastnosti bicyklů vybraných kategorií sdružují. Řešitelský tým tedy zúžil druhy rámů na rámy z kategorie hybridních bicyklů. Na základě stanovených požadavek bylo vymodelováno 14 hybridních rámů, které byli v konečné důsledku uvedeny do podoby finálních jízdních kol. Výsledek vznikl na základě smluvního výzkumu číslo 004/2014/VŠTE/OVVTČ.
Anglicky
The result of market segmentation did specify the following requirements on a bicycle. The potential user should be a man, aged about 25 years, residing in the town, the use of bicycle should be for city driving, sports and relaxation purposes, accepted price range from 7000 to 15 000 Kč, part of a bicycle should be small storage space and standard features of bicycle should include fenders and lights. It follows that the purposed bicycle belongs to the category of hybrid bicycle which are not included in any defined category (MTB, trekking …) when we speak about frame construction and equipment, but it unifies the properties of all bicycle categories. The research team therefore narrowed the types of frames on hybrid bicycle frames based on defined requirements and from this activity emerged 14 hybrid frames that were ultimately put into final version of a complete model of bicycles. The result was financially supported by the contract research 004/2014/VŠTE/OVVTČ.