STELLNER, František a Marek VOKOUN. Hat die junge Generation Stalin vergessen? In Deutsch-tschechische und bayerisch-böhmische Erinnerungsorte (2014). 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hat die junge Generation Stalin vergessen?
Název česky Zapomněla mladá generace na Stalina?
Název anglicky Have the young generation forgotten Stalin?
Autoři STELLNER, František a Marek VOKOUN.
Vydání Deutsch-tschechische und bayerisch-böhmische Erinnerungsorte (2014), 2014.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky dějiny; studenti; SSSR; Stalin
Klíčová slova anglicky history; students; USSR; Stalin
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Ing. Marek Vokoun, Ph.D., učo 17706. Změněno: 4. 12. 2014 12:53.
Anotace
Wir haben uns also auf die Wahrnehmung der Rolle Stalins in der Geschichte durch die gegenwärtige tschechische junge Generation konzentriert. Wir haben folgende Hypothesen aufgestellt: Es gibt Generationsunterschiede in Kenntnis von Stalin bezüglich der Platzierung des Denkmals (Q1), einer aktiven Vergangenheitsbewältigung (Q2) sowie der Interpretationsart der Geschichte (Q3). Es gibt Unterschiede in Kenntnis von Stalin einerseits in Abhängigkeit vom Studienfach, andererseits zwischen Absolventen von Gymnasien und Hochschulen. Es gibt einerseits Generationsunterschiede, andererseits Genderunterschiede in der aktiven Vergangenheitsbewältigung.
Anotace česky
Soustředili jsme se na vnímání Stalinovy role v dějinách současnou českou generací. Stanovili jsme hypotézy: Existují generační rozdíly ve znalostech o Stalinovi, ať už jde o znalost umístění památníku (Q1), aktivního se vyrovnání s minulostí (Q2) a způsobu výkladu dějin (Q3). Existují rozdíly jednak mezi obory a jednak mezi absolventy gymnázií a vysokých škol ve schopnosti vzpomenout si na okolnosti související s osobou Stalina. Existují jednak generační a jednak pohlavní rozdíly v aktivním přístupu k vyrovnání se s dějinami.
Anotace anglicky
We focused on the present Czech generation and its perception of Stalin's role in the history. We established several hypotheses: There are generational differences in knowledge about Stalin, whether in terms of knowledge of the location of the former Stalin memorial (Q1), the active reconciliation with the past (Q2), and the interpretation of history (Q3). Our results suggests, that there are generational and also gender differences in active approach to dealing with history. There are also differences between disciplines, and between graduates of colleges and universities in the ability to remember the circumstances surrounding Stalin.
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 09:48