HŘEBÍČEK, Zdeněk, Iva NOVÁKOVÁ and Jiří JEŽEK. Simulace účinků dynamické stabilizace kolejového úložiště (Simulation of the dynamic track stabilisation effect). Nová železniční technika. Brno: KPM Consult, a.s., 2014, roč. 22, No 4, p. 8-12. ISSN 1210-3942.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Simulace účinků dynamické stabilizace kolejového úložiště
Name (in English) Simulation of the dynamic track stabilisation effect
Authors HŘEBÍČEK, Zdeněk, Iva NOVÁKOVÁ and Jiří JEŽEK.
Edition Nová železniční technika, Brno, KPM Consult, a.s. 2014, 1210-3942.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 20101 Civil engineering
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) Technologická agentura České Republiky; kontinuální diagnostika pražcového podloží; laboratorní geodetické zkušební pole; simulace dynamické stabilizace
Keywords in English Technology agency České republiky, continuous diagnostics sleeper bed; goetechnical laboratory testing field; simulation of dynamic stabilization
Tags KST9
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 24/10/2014 10:14.
Abstract
Základním cílem projektu Technologické agentury České republiky č. TA 01030516 „Kontinuální monitoring únosnosti pražcového podloží železničních tratí (KOMON)“ je zefektivnění metodiky zjišťování kvality a únosnosti konstrukčních vrstev pražcového podloží. Projekt je zaměřen na analýzu možnosti využití rázové zatěžovací zkoušky lehkou dynamickou deskou (LDD) v podmínkách železničních tratí ČR, dále na určení technických kritérií pro nepřímou kontinuální nedestruktivní diagnostiku změn únosnosti pražcového podloží, výzkum možností kontinuálního způsobu diagnostiky únosnosti pražcového podloží a vyhodnocení vlivu hodnoty únosnosti pražcového podloží na změny geometrického uspořádání koleje (GUK).
Abstract (in English)
The main goal of the Czech Republic Technological Agency project No. TA 01030516 “Continual monitoring of the trackbed bearing capacity of the railway lines (KOMON)” is the efficiency improvement of the methodology concerning estimation of the blanket quality and bearing capacity. The project focuses at the analysis of possible use of impact load test using light dynamic plate in the Czech railway tracks conditions, further at assessment of technical criteria for an indirect continual non-destructive diagnostics of the changes in the trackbed and evaluation of influence of the trackbed bearing capacity ratio upon the changes of the track geometry
PrintDisplayed: 9/5/2024 03:43