2013
VŠTE bez bariér
HRUŠKOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
VŠTE bez bariér
Název anglicky
VŠTE without barriers
Autoři
HRUŠKOVÁ, Lenka
Vydání
1. vyd. Liberec, Vysokoškolské studium bez bariér : sborník příspěvků, od s. 54-59, 6 s. 2013
Nakladatel
Technická univerzita v Liberci
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7494-066-8
Klíčová slova česky
specifické vzdělávací potřeby; profesně orientovaná vysoká škola; studijní a výukové materiály pro studující se specifickými vzdělávacími potřebami; online výuka; Informačně poradenské centrum; Institut distanční praxe
Klíčová slova anglicky
specific educational needs; vocationally higher educational institutions; learning and teaching materials for students with special educational needs; online training; Informations and Counseling centre; Distance Internship Institute
Změněno: 16. 7. 2014 11:56, Mgr. Václav Karas
V originále
Příspěvek představuje projekt Vysoké školy technické a ekonomické, jehož cílem je inovace studijních oborů školy zejména ve vztahu ke studentům se specifickými vzdělávacími potřebami a vhodnému provázání nabízených studijních oborů s praxí. Cílem článku je vybrat specifické oblasti řešení podpory pro studující se specifickými vzdělávacími potřebami, v případě VŠTE specifika profesně orientované vysoké školy neuniverzitního typu s nabídkou technických a ekonomických oborů (povinná dlouhodobá praxe, spolupráce s aplikační sférou v regionu, profesní zahraniční stáže apod.).
Anglicky
This paper presents a project of the Institute of Technology and Business in České Budějovice (ITB) focused on the innovation of current study programmes with specific regard to students with special educational needs and to appropriate linkage of offered study programmes and student internships and placements. The aim of this paper was to select specific areas of support solutions for learners with special educational needs and, in the case of ITB, to further extend them by characteristics of vocationally oriented non-university higher educational institutions offering technical and economic fields (obligatory long-term internships, cooperation with regional industrial companies, vocational internships abroad, etc.).