HRUŠKOVÁ, Lenka. Výskum profesijnej orientácie cudzojazyčnej výučby. In Intervencia v učení sa cudziemu jazyku. 1. vyd. Praha: Verbum, o.s. s. 235-241. ISBN 978-80-87800-04-1. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výskum profesijnej orientácie cudzojazyčnej výučby
Název česky Výzkum profesní orientace cizojazyčné výuky
Název anglicky Research on Professional Focus of Foreign Language Teaching
Autoři HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, Intervencia v učení sa cudziemu jazyku, od s. 235-241, 7 s. 2013.
Nakladatel Verbum, o.s.
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/75081431:_____/13:00000375
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-80-87800-04-1
Klíčová slova česky řečové dovednosti; deskriptor B1 Společného evropského referenčního rámce; jazyk pro profesní účely; terciér
Klíčová slova anglicky language skills; descriptor B1 of the Common European Reference Framework; language for vocational purposes; tertiary educational sector
Štítky KCJ1, NJP_1, NJP_2, ODI, riv13
Změnil Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 15. 4. 2014 13:30.
Anotace
Príspevok sa zaoberá analýzou cudzojazyčného vzdelávania na Vysokej škole technickej a ekonomickej v Českých Budějoviciach s dôrazom na profesijné zameranie jazykového štandardu ako prostriedku pre medzinárodnú kooperáciu v rámci predmetu odborná prax. Cieľom je lepšie porozumieť celkovej jazykovej situácii a postavenie jazykových predmetov na nepedagogických, neuniverzitných vysokých školách tohto typu, vrátane väzby na partnerské subjekty v aplikačnej sfére v rôznych krajinách nielen celej Európy, ale aj sveta. Cieľom je využitie poznatkov pre harmonizáciu prístupov, nájdenie vhodných vyučovacích stratégií a podporu odbornej cudzojazyčné vyučovania ako prostriedku úspešného začlenenia sa do pracovného procesu. Publikácia vznikla s podporou projektu Agentúry pre vedu a výskum (APVV) "Lingvistický intervenčný program", číslo projektu APVV-0451-10.
Anotace česky
Příspěvek se zabývá analýzou cizojazyčného vzdělávání na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích s důrazem na profesní zaměření jazykového standardu jako prostředku pro mezinárodní kooperaci v rámci předmětu odborná praxe. Cílem je lépe porozumět celkové jazykové situaci a postavení jazykových předmětů na nepedagogických, neuniverzitních vysokých školách tohoto typu, včetně vazby na partnerské subjekty v aplikační sféře v různých zemích nejen celé Evropy, ale i světa. Cílem je využití poznatků pro harmonizaci přístupů, nalezení vhodných vyučovacích strategií a podporu odborné cizojazyčné výuky jako prostředku úspěšného začlenění se do pracovního procesu. Publikace vznikla s podporou projektu Agentury pro vědu a výzkum (APVV) "Lingvistický intervenční program", číslo projektu APVV-0451-10.
Anotace anglicky
The paper presents an analysis of foreing language education at The Institute of Technology and Businesses in České Budějovice. It emphasizes vocational focus of the language standard as a means for cooperation within the frames of Professional Practice Course. The aim is to better understand the overall language situation and the position of language courses at non-pedagogical and non-university tertiary institutions of this type, including relations to partner organizations in the sphere of application in various countries, not only across Europe but also in the world. The aim is to use knowledge for harmonization of approaches, finding appropriate teaching strategies and support the training in foreign language teaching as a means of successful integration into the labor market. The publication was created with the support of the project of the Agency for Science and Research (APVV) "Linguistic intervention program", project number APVV-0451-10
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 16:10