D
2014
Aktivní výukové prvky v komparaci s tradiční formou výuky na vysokých školách
BARTUŠKA, Ladislav
Basic information
Original name
Aktivní výukové prvky v komparaci s tradiční formou výuky na vysokých školách
Name (in English)
Active learning elements in comparison with the traditional form of teaching at universities
Edition
1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků z konference : Výstupy z učení, p. 9-15, 7 pp. 2014
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
tradiční přednášky; aktivní výukové strategie; interaktivní výuka; Bloomova taxonomie
Keywords in English
traditional lecture; active teaching strategies; interactive lecture; Bloom's taxonomy
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
V originále
Příspěvek pojednává o technikách aktivní výuky a jejich užití v klasické přednáškové formě. Příspěvek částečně srovnává výhody zavádění strategií aktivních výukových technik ve Spojených státech amerických, kde byla tato forma výuky přijata za standard, s výukovou formou tradiční přednášky, která je užívána na většině vysokých škol v České republice.
In English
The paper describes the active learning techniques and their use in traditional lectures. The paper compares the benefits of implementing the strategies of active learning techniques in the United States, where it has been accepted as a form of teaching standard, with traditional teaching through lectures, which is used in most high schools in the Czech Republic.
Displayed: 5/11/2024 02:19